1

Känner att jag behöver minska lite på mitt bilbestånd...  ICQ/ac
Vad kan man tänka sig att värdet på denna 50-a bör ligga på ?
http://www.garaget.org/?car=109635

2 Senaste redigerad av rogga (2014-03-18 23:00:25)

min gamla -50:a
ställdes i ordning av en kille i Västerås.
inte orignal golvhalvor. inte originalskärmar. inte originalhuv..
jag bytte den mot en -66:a enkelhytt...

prisbild: den bör ju fortfarande vara typ 99% rostfri även om den är en -90tals lagning med "fel" delar.
så jag gissar på 55000-70000:- om den är körbar... mindre om den står utan motor etc...

3

Kan vi fortsätta med en värderingsfråga till här då?!

-59:a som stått i 15år. Stått bra så inget har egentligen hänt med den under tiden. Inte helt original men hyffsat, pilar saknas, visa delar omlackade. Bruksskick får vi nog kalla det. Genomgång av bromsar sen är det inga problem att besikta.
Vad tror vi om det?

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
VW T2 Baywindow Deluxe - 1975

4

Argus: Den bilen har felaktig inredning också, den kommer från min gamla 55:a bubbla. Bytte bort den mot två split enkelhyttskapell.
Vad jag kommer ihåg så var den till salu för 23.000:- för typ 10 år sen...men där kan jag ha fel.

whallis: 8-10.000:- kanske. Bilder säger mer än tusen ord.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

5

25hpman skrev:

Argus: Den bilen har felaktig inredning också, den kommer från min gamla 55:a bubbla. Bytte bort den mot två split enkelhyttskapell.
Vad jag kommer ihåg så var den till salu för 23.000:- för typ 10 år sen...men där kan jag ha fel.

25hpman: för 8år sen ägde jag den... jag köpte den för 80000:- med trimco 2180cc och preppad låda.
när jag bytte bort den mot pickupen hade jag plockat av fälgar och motor samt inredning.
låt oss bara säga att jag gick + på den affären..
jag insåg att för att göra den -50:an till MIN drömsplit skulle vara lika mycket jobb som vilket skogvrak som helst med det JAG ville byta ut i plåtväg, inredning etc..
men vill man åka split och inte bryr sig om det ser exakt ut som original så är det en kanonbil...
så jag säger fortfarande 55-70000:-

whallis: utan att ha sett bilen i verkligheten är det omöjligt att uttala sig om pris. bilder gör sig sällan rättvisa.

6

25hpman skrev:

Jasså får man inte mer alltså?! Vet ju att den är några år för ny för att ge stora pengar.
Är ju medveten om att det är hypotetiska frågor som kommer nu men vad skulle en besiktad -59:a i bra skick (alltså en bil som har använts, och används regelbundet, inte tillfixad helt utan lagad på bra sätt, ni vet en helt vanlig bil liksom) betinga i värde? Har försökt att kolla runt på blocket men det priserna är ju ganska spretiga minst sagt.

Ska fixa bilder på "min" vart efter... ICQ/ab

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
VW T2 Baywindow Deluxe - 1975

7

rogga skrev:

min gamla -50:a
ställdes i ordning av en kille i Västerås.
inte orignal golvhalvor. inte originalskärmar. inte originalhuv..
jag bytte den mot en -66:a enkelhytt...

prisbild: den bör ju fortfarande vara typ 99% rostfri även om den är en -90tals lagning med "fel" delar.
så jag gissar på 55000-70000:- om den är körbar... mindre om den står utan motor etc...

Jo Rogga det känner jag till att den ägts av dig...var visst "någon" med trimmad motor som orsakat att skärmarna är felaktiga efter nått murbesök...  ICQ/ad
Bilen är fortfarande "rostfri" samt med felaktig inredning.  ICQ/ab
Ja va f-- 70k :- skulle jag väl kunna stå ut med att få, även om man givetvis skulle vilja ha mer...men den är ju dock inte 100 original.

8

skärmarna var riktigt dåliga -90tals repro före innan jag satte den i en mur vid ett race..  så skärmarna som sitter på nu måste vara bättre på alla sätt...  ICQ/ab

9

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/276764.jpg

10

Hmmm...  ICQ/ad

11

25hpman skrev:

Hmmm...  ICQ/ad

Antecknar din åsikt i min bok över nödvändiga inlägg.

Sanningen kan göra ont men det gör även ett slagskott med puck rakt på pungen.

12

Hur tror du annars att jag har kommit upp i över 11.000 inlägg??  Default/lol  Default/lol  Default/lol

13

25hpman skrev:

Hur tror du annars att jag har kommit upp i över 11.000 inlägg??  Default/lol  Default/lol  Default/lol

Genom att sitta på Boxerville 23 timmar om dygnet, för det är väl det du gör??  ICQ/ad

14

Nej, inte riktigt. Värkpillrena gör att jag sover ca 10 timmar varje natt.