1

Fick tag på en i princip oanvänd Kazuma wombat 50cc, kinamaskin, till dottern, den blå som Jula säljer, känns över förvantan rejäl, men...
Den går verkar gå väldigt fett, bluddrar och svartryker. Den reagerar dåligt på de justerskruvarna som finns, blandning och tomgång. Provade att skruva ur blandskruven och förvånades över att den var så pass trubbig, spetsen avslutas i en platå på över en mm. Kan det fungera eller ska jag sätta upp den i svarven tro?

http://www.motorscoop.no/filarkiv/Image/Kazuma_atv/wombat50ATV-420.jpg

Dalmas (Gustafs) som bor i Tullinge.
Bilar: Westfalia 1974, Dubbelhyttspickup 1978, Golf 1983, 911 1971
Insta: Rm_engrg

2

Det kan nog fungera, troligen tätar den mot kanterna.
Tar det stopp om man skruvar in den lost och försiktig?

Jag skulle kolla luftfilter och flottörnivå.

"ljushuvud"

3

Hade samma symptom på min grabbs! gjorde ett nytt luftfilter som inte stryper så mycket o det hjälpte. Kolla även "trögheten" i chokereglaget (byt ut muttern) då den har en tendens att gå i chokeläge under körning pga vibrationerna

4

Kina tändstiften som följer med brukar inte vara bäst heller ICQ/ad

Bubbla -62

5 Senaste redigerad av rickard m (2014-03-18 20:28:56)

Hej, okej, får prova att fixa ett sportfilter då ICQ/ab

Har problem även när jag står still och justerar så då är choken i oaktivt läge. misstänkte eventuellt att den låg på lite också men den är nerskjuten, Så himla trångt att se om den ligger på, när den är kall så startar den inte utan choke så den stänger i lyft läge iaf. Dock går den lätt så mutterbyte kanske är bra.

Hittade en bild på en lika blandskruv på nätet, eftersom tydligen någon mer har en trubbig så kanske inte min är ett måndagsexemplar ändå? Upplever dock att den bottnar och sen spelar det inte så stor roll om den är ett, två eller tre varv ut.
http://forums.atvconnection.com/attachments/chinese-quads/1136d1249681725-how-carb-adjustment-any-chinese-atv-kazuma-yamoto-redcat-baja-sunl-etc-springs.jpg

Nej Kinastiftet var rent skräp, troligtvis därför jag fick köpa denna så billigt, var otroligt svårstartad och gnistan var lite här och där... Nu har jag NGK, den går fett dock så de kanske tar stryk till slut de med om jag inte kommer till rätta med detta snart.

Dalmas (Gustafs) som bor i Tullinge.
Bilar: Westfalia 1974, Dubbelhyttspickup 1978, Golf 1983, 911 1971
Insta: Rm_engrg