Tjena, efter många månaders bara läsande här på forumet är det kanske dags för mig att också starta en projekttråd.
Alltså en Bubbla från 1963..
det hela började med att för något år sen vart jag väldans sugen på en bubbla när min pappas kompis gjorde i ordning en gammal bubbla, men jag som bara var 16 år hade inte speciellt mycket pengar och inte heller någon använding för en bubbla just då, men sommaren 2012 då jag övningskörde "kompisens" bubbla ner till classiccarweek i rättvik, då var jag såld, hade bestämt mig att jag definitift skulle ha en bubbla väldigt väldigt snart!!
sommaren 2013 när körkortet var taget, och efter en hel sommar med jobb och lite letande på blocket så hittade jag en bubbla från 63, inte alls långt från där jag bor, så tog kontakt med killen som då skulle flytta till norge och därför ville bli av med sin bubbla, och for dit och kollade på biln.
efter ungefär 1 timmas bilåkning så kom vi fram till platsen en väldigt varm sommardag, där på gårn stog den, en blå 63a med svarta skärmar stog och väntade på att få en ny ägare!! efter ett tag pratandes och tittande så bestämde jag mig för att slå till, dock satt ingen motor i, men fick med en på sidan om och en hel saab 9-3 full med tillbehör och reservdelar!!
Väl hemma så var det bara att börja lasta av och lasta ur alla grejor som följde med!, bara någon dag senare så börjades de skruvas, fixa ett trasigt bromsrör, byta lite lampor, säkringar och lite smått och gått! och även börja fundera på vad som skulle göras med motorn som följde med. Jag och en kompis kom fram till att jag skulle låna en motor av han medans vi skulle börja ta isär och gå igenom min motor, vilket vi ännu inte börjat gjort för har helt enkelt varit för lat och inte haft pengar eftersom jag fortfarande går sista året på gymnasiet!...
Stoppade i den lånade motorn, fixade alla lampor och bromsrör, sedan var det dags för besiktning, och vips så fick man köra 2 år (Y)
har inte funderat så mycket hur jag vill ha den och vad som ska prioriteras först, och som de ser ut nu så blir det bara åka åka åka, tills pengarna börjar rulla in så man kan fräscha upp den och gö den precis som jag vill ha den! (Y) nog pratat, nu blir det en drös med bilder!!

vid hämtningen ( dock fick jag inte med fälgarna... )
fastspänd och klar för avgång!

Låne motorn i, bara lite småfix inför besiktning!
besiktad och klar för västernorrlands vägar i 2 år framåt! (Y)

Vintervila! (fick stå ute denna vinter då min far har på tok för mycket skräp i garaget!!)
längtar nå fruktansvärt tills de blir riktigt bart på vägarna och lagom temp så man kan ut och åka igen!!

"Bubblan bara står och väntar på att få komma ut på vägarna igen efter vintern!! blir förmodligen start och premiär tur nästa helg om vädret tilllåter!
Hoppas ni gillar det ni ser!

bara skrapar i lådan när man försöker, går att backa om du lägger i backen innan du startar bilen.. vad kan vara fel? kopplingen som tar dåligt eller vad? 

Tar kopplingen långt ner på pedalen? Om den gör det så kan det ev gå att spänna lite på vajern. Nästa steg är nog att serva lådan och byta olja.