1 Senaste redigerad av Tokken (2013-10-02 08:25:25)

För er som saknar campingen i kurvan så har det startats en grupp på fejjan om detta.

Tror att för många av oss vart det inget bug run i år.. Det vart i stort sett en vanlig bilträff. Kurvan är en stor del av gemenskapen på bug run.
Det MÅSTE gå att få till en kompromiss som funkar på alla plan för de boende runt mantorp park och för oss som kommer som deltagare.

https://www.facebook.com/groups/1419976 … up_comment

www.garaget.org/Tokken
*Jag kör hellre bubbla än åker bil..*

2

för min del får man JÄTTEGÄRNA öppna upp kurvan igen, var för mye folk där jag alltid campar ICQ/ad
Nä, seriöst så var hela planeringen med fyllebilar (nyktra chaufförer) som kryssade genom strippstarten något som bäddade för kaos, vilket var mindre bra...
vi som alltid campat vid strippstarten hade det trångt...
marknaden hamnade "off"...
fast.. BR är BR och jag har redan checkat av med ledigt de närmaste 3 åren ICQ/ab (nästa är det långhelg...)

www.beachbuggy.se - buggyforum för buggyälskare
vagnpark:
Röd buggy -67 ,Blå buggy -67, Vit/blå/svart buggy -69 under uppbyggnad

3

magoo skrev:

för min del får man JÄTTEGÄRNA öppna upp kurvan igen, var för mye folk där jag alltid campar ICQ/ad
Nä, seriöst så var hela planeringen med fyllebilar (nyktra chaufförer) som kryssade genom strippstarten något som bäddade för kaos, vilket var mindre bra...
vi som alltid campat vid strippstarten hade det trångt...
marknaden hamnade "off"...
fast.. BR är BR och jag har redan checkat av med ledigt de närmaste 3 åren ICQ/ab (nästa är det långhelg...)

Jo det vart ganska kaosartat när alla skulle försöka hitta boende på samma gång.

Fick faktiskt höra alldeles nyss att dom som åkte på gatebil helgen efter hade campat i kurvan som normalt.
En tjejkompis som berättade som var där. Då undrar man ju direkt att varför var vi mobbade och utfrysta
från kurvan, väsnas vi verkligen mer?

Jag var på gatebil ett år, ja ETT år.. aldrig mer. Stökigare och jobbigare deltagare är svårt att hitta.

Jag kommer att försöka föra en dialog med mantorp park om detta och försöka hitta någon lösning på problemet.
Jag vill INTE ha ett Bug Run till som årets, då åker jag helt enkelt inte dit.

www.garaget.org/Tokken

4 Senaste redigerad av Tokken (2013-10-24 08:57:05)

Någon som har ett förslag på hur man vill att campingen ska se ut nästa år?
Jag personligen ser gärna att partycampingen ligger kvar den där är nu, och att man anlägger en lugn camping i kurvan.
Det jag börjar misstänka, eller börjar och börjar, en vän nämde att man bodde i kurvan på gatebil helgen efter bugrun och
jag misstänker att det helt enkelt handlar om PENGAR.. Norrmännen betalar bättre.
Jag vill ha ett ärligt svar från bugruns arrangörer, varför man tillät camping i kurvan helgen efter bugrun.
Samt att försöka hitta en lösning till att kunna ha camping i kurvan igen 2014.
Jag har föreslår att man får fram en representant från några av de största "lägrena" på bugrun så som meanbugs, boxerville osv osv.
Om ni vet andra större gäng som kan tänka sig att ta denna diskussionen vill jag gärna att någon skriver ner dom. Tack tack så länge!

www.garaget.org/Tokken

5

Det måste vara bättre att diskutera med arrangören istället för med Mantorp park.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

6

Svwerker skrev:

Det måste vara bättre att diskutera med arrangören istället för med Mantorp park.

Jodå.. det är det jag gör.
Men mantorp park är inblandad i en stor del dom med.

www.garaget.org/Tokken

7

Dom största gängen hittar du nog på typ oij-oij o liknande forum för stance/tyskstuk bilar. Meanbugs finns väl inte längre o boxerville har väl alldrig varit någon klubb eller haft någon gemensam camping på bugrun?

8

Pratade nyss med Johan Grape.. Tydligen är störningsmomentet största anledningen till att man valt att ha kurvan stängd.
På min fråga om gatebil och varför man helt plötsligt fick ha kurvan öppen kunde han inte svara på för det är ett helt annat evenemang.
Så det ska jag ta upp med mantorp park, då det är deras bord.
Sen var det trängseln som var ett problem, att många helt enkelt inte fick plats. Ytan som det är idag är 40% större enligt Grape.
Jag svarade att det är ju inte där problemet ligger, ytan må vara större men den är utspridd på en massa nya framför allt MINDRE platser.
I kurvan vet vi vart vi har varandra, vi vet vart norrmännen håller till vart finnarna håller till, kurvar är en stor gemenskapspunkt som i år
inte ens existerade. Vi vart alla utspridda vilket var katastrof! Man ska enligt Grape tydliggöra till nästa år campingplatsernas utförande i
form av kartor på hemsidan samt eventuellt möjligheten till att i större grupper på förhand kunna boka upp platser för camping.
Hur det nu ska gå till får vi väl se.
Men jag ska nu ta och ringa mantorp park så får vi se vad dom har att säga.

www.garaget.org/Tokken

9

Tobias J skrev:

Dom största gängen hittar du nog på typ oij-oij o liknande forum för stance/tyskstuk bilar. Meanbugs finns väl inte längre o boxerville har väl alldrig varit någon klubb eller haft någon gemensam camping på bugrun?

Gäng menar jag att på alla gamla forum finns det alltid ett gäng som hänger ihop på exempelvis bugrun, från meanbugs gamla forum som inte finns längre visserligen
och från boxervilles forum, bland annat.

www.garaget.org/Tokken

10

Varför inte bara skita i bug run, å era till brc istället?
Eller leva med det, för Grape kommer aldrig ändra sig!

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

11 Senaste redigerad av Tokken (2013-10-24 12:59:42)

50 split skrev:

Varför inte bara skita i bug run, å era till brc istället?
Eller leva med det, för Grape kommer aldrig ändra sig!

Jodå.. jag har tänkt tanken faktiskt. MEN jag har också haft en mycket bra dialog
med mantorp park, och jag kommer att fortsätta ha den dialogen med dom.

Mer info finns att läsa på facebook.

www.garaget.org/Tokken

12

kul att någon tar upp detta  ICQ/ab

åker hellre till mantorp än tierp....

men det vet ju dom flesta redan  ICQ/ag  ICQ/ae

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

13

Kimbo caddy, jag tycker personligen inte man kan dissa något INNAN  man provat. Men, detta är utom ämnet.

Om jag fattat rätt hyr Grape allt av Mantorp, så de är nog han som sätter reglerna, och städar efter alla fyllskallar efteråt...

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

14

BR 2013 var helt suveränt...hoppas dom fortsätter med insläpp på torsdag, tycker det var perfekt med en dag extra....
Hoppas ni som saknar "kurvan" får den tillbaka....har inte campat där själv förstår att ni är sura om dom tar bort nått som ni tyckte om....

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

15

Har inte heller campat i kurvan tidigare men den har alltid vart ett trevligt promenadstråk.
Och nu vart det ju fullt där man tidigare slagit läger och trivts... blev ändå bra... tillslut...  ICQ/ad
Sen kändes nya partycampingen mer som en festivalcamping än en camping på ett bilträff  Default/hmm

16

Saker som jag framfört är bland annat alternativ till den gamla tidens camping.
Ha kvar partycampingen på samma plats som i år, och anordna en lugnare del i kurvan.
Sa även att man gott kan ha en dialog med dom boende runt mantorp park som har lämnat klagomål tidigare.
Jag kommer att återkomma i detta ärendet så får vi se vad som händer.

www.garaget.org/Tokken

17

åker hellre 17 mil för 3 dar än 54 mil  enkel för 2 dar danne !

18

kimboow skrev:

åker hellre 17 mil för 3 dar än 54 mil  enkel för 2 dar danne !

Varför välja? Man åker väl på båda... en i början på säsong och en i slutet  ICQ/ag

19

nej

antigen är det vänersborg den helgen som jag hellre åker på eller så är  det tyrolen som jag också åker på ist  ICQ/ab

20 Senaste redigerad av Tokken (2014-01-20 13:18:14)

SÅ! Pratat med mantorp park igen. DOM är inte helt omöjliga till en lösning på problemet.
Just nu är det upp till Grape att säga sitt om problemet.
Ska försöka prata med Grape igen, och se om vi kan komma fram till något vettigt.
Mitt förslag till Mantorp Park var följande.
Man har kvar partycampingen på samma plats som förra året för att minska oväsendet från festandet.
Man lägger en lugn camping i kurvan, MEN man skapar olika läger som man utser några som
är ansvariga för, som ser till att det hålls lugnt i det egna lägret.
Blir det oväsen så utses en varning för lägerdelen och fortsätter det är det förvisning till
antingen andra delar av området eller helt enkelt ut.
Det MÅSTE gå att hitta en lösning, ska bara försöka få Grape att lyssna också.

www.garaget.org/Tokken

21

Tokken skrev:

SÅ! Pratat med mantorp park igen. DOM är inte helt omöjliga till en lösning på problemet.
Just nu är det upp till Garpe att säga sitt om problemet.
Ska försöka prata med Garpe igen, och se om vi kan komma fram till något vettigt.
Man har kvar partycampingen på samma plats som förra året för att minska oväsendet från festandet.
Man lägger en lugn camping i kurvan, MEN man skapar olika läger som man utser några som
Blir det oväsen så utses en varning för lägerdelen och fortsätter det är det förvisning till
Det MÅSTE gå att hitta en lösning, ska bara försöka få Garpe att lyssna också.

Grape heter han, ICQ/ad

Gammal kärlek rostar aldrig........eller?
Typ1-65           soltakar'n
Typ1-59 ---->57 soltaksobjektet

22

bahamas skrev:
Tokken skrev:

Just nu är det upp till Garpe att säga sitt om problemet.
Ska försöka prata med Garpe igen, och se om vi kan komma fram till något vettigt.
Det MÅSTE gå att hitta en lösning, ska bara försöka få Garpe att lyssna också.

Grape heter han, ICQ/ad

Sorry.. kastar alltid om bokstäverna.. hahaha

www.garaget.org/Tokken

23

Rimligtvis borde det bli lugnare i kurvan om/när discotältet flyttet till annan plats. Likaså när dansbandet flyttat.

Barndoor Division finns på facebook!
............................................................................................

24

Helt dött på FB om detta ämnet, någon här som vet om det hänt något mer i diskussionen om kurvan?

25 Senaste redigerad av Almightyloco (2014-03-18 16:37:52)

tjena, är väl på lite fel forum då jag åker golf 1a. Men håller med er fullständigt om att "ny partycampingen" inte va så lyckad. Kan inte olika klubbar & forum få bo i kurvan & då ta ansvar för sina medlemmar. Vi är i alla fall några i MK1 klubben som är väldigt intresserade av en sådan lösning:)