ja du vart ska man börja.
för 1 år sedan ungefär så var det en Bmx tävling i sthlm, då jag fick syn på denna pickisen "tvärfrän tyckte jag direkt"
runt september lärde jag känna personen som ägde bilen.
och efter lite tjat så fick jag köpa bilen i dåvarande skick.
då såg den ut såhär.

Som ni ser så är det Latebay blinkers och emblem.
efter att ha pratat med tidigare ägare så verkar det som att bilen har blivit krockad på 80 talet och en nyare front har monterats.
ska nog konventera tillbaka såsmåningom.
Under vintern med diverse resor och annat hände det inte så mkt.
nu under tidiga våren plockade jag in den för att undersöka hur mkt rost jag behöver laga innan besiktningen i juli.

Flaket var riktigt kexxigt så det lär bytas ut i sinom tid!

Flak balkarna såg iaf riktigt fräsha ut så det ska inte bli så himla jobbit att byta flakplåten hoppas jag.
Även båda bakkre skärmarna var dåliga fick dock med 2 helt nya i köpet
Dessa ska jag försöka montera om 2 helger.
Själva hytten i sig är fräsh skulle behövas en ny golvmatta och lite rengörning av stolar och tak.
OK så i april gav jag mig iväg på min första långtur med bilen hela 15 mil sthlm-nkpg.
glad även om bensinpriset är högt som satan
anledningen till jag åkte till norrköping är att jag ej har tillgång till garage och lyft i sthlm men har bra vänner i norrköping så åkte up för att rostlaga och göra en almän service av bilen.
vi började med att laga rosten i värmeröret som var helt slut samt att ena tvärbalken var riktigt rostig.
tog tyvärr bara en bild under själva bygget samt ingen efter.
men visar det jag har iaf
vi kapade ur och satte dit ett avgasrör ist för det rostiga röret innan samt helsvetsade tvärbalken.
nya bilder kommer då jag åker till norrköping igen.
Sen hade vi ju motorbalken.
såg dålig ut men inte helt död ut ändå, beslutade att plocka ner den och svetsa ihop,
men efter en närmare titt så var det mer jobb än jag trodde.
ja som ni ser var den rätt så äten menmen vi får väll lapp ihop han då ?
men detta såg ju riktigt hopplöst. efter lite diskution med en Riktigt underbar vän så säger han äh jag gör en ny på jobbet i veckan ist det blir lättare.
sagt och gjort
Med motorbalken helt trasig så valde jag att lämna bilen hos dom i ett par veckor då det skulle ta 1 vecka att göra en ny.
under tiden hemma fick jag däck på mina Fejk-fuchs.
Prov montering
Blev 4.5 fram 5.5 bak.
Detta var allt för mig denna gång.
detta är ett rullande objekt så det tar en stund mellan uppdateringar och sådant.
tyvärr så har jag inte enbart tid för bilen med tanke på att jag måste cykla samt jobba helatiden:)
Startade den här tråden ihopp om att folk kan hjälpa en när allt skiter sig och man inte har kompetens nog för att klara av enkla grejer, är bara 21 år gammal och har mkt att lära mig fortfarande:)

Tummen upp for en cool EH