1

Hej.
Jag har ett litet problem med en 90a buss med mv motorn i med kat.

Den går mycket bra när den är kall både på tomgång och hela varvregistert, men när den den blir varm vill den bara gå på tomgång, och så fort man rör gasen så dör den. Och den vill inte starta när den är varm. Den hoppar igång direkt när den svalnat av.

Nån som har nåt tips på vad det kan vara för fel?
Följande grejor har rättats till Fixat läckande insugsrör, bytt tändstift, tänkablar, rotor, bytt bränslefilter, luftat bränslesystemet grundligt, samt kollat att alla 3 termokontakter ger utslag.

Hoppas att nån kan hjälpa mig med tips på vad som kan vara fel.
Mvh jimmy

2

Har du kollat blå tempgivare till motorstyrning?

Och jordpunkter till motorn och även databoxen?

Hur ser avgaserna ut ryker den svart när den blivit varm?

3

Glömde skriva att jag har bytt den blå tempgivaren.
Har mätt den som jag satte i å den ger rätt värde enligt haynes boken.

Har även fixat å putsat jordanslutningarna till motorn. Databoxens jordning har jag fixat nu.

Ja den ryker lite svart när den blir varm. 

Nu har jag kopplat bort de 3 kablarna till lambasonden och nu så går den jättebra när den blir varm också. Men den vill inte starta  när den är varm. Men så fort den svalnar av så hoppar den igång direkt. Det verkar ju nästan som om den får för fet blandning?? Hur kan det komma sig?

4

finns det vevaxelgivare på dom där motorerna?
tps? throttle position sensor, sitter på gasspjället?
luftmassemätare?

5

Idag har jag hittat felet  ICQ/ag
Det var avbrott på 2 kablar i ena kabelstammen, varav den ena gick till motorns blå tempgivare, och den andra vet jag ej vart den gick. Men nu funkar den klockrent igen  ICQ/ag

Ett stort tack för alla tips  ICQ/ab