Söker ett 914-svänghjul. Även hel motor är av intresse.
Mvh,
Marcus
1956 Oval
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Delar köpes » Porsche 914
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Söker ett 914-svänghjul. Även hel motor är av intresse.
Mvh,
Marcus
Ja har ett från en 1700-motor. Dvs för 210mm lamell.
Ja har ett från en 1700-motor. Dvs för 210mm lamell.
Jag tror alla 914 har samma svänghjul/lamell/koppling dvs. 215mm. Är du säker på att det är ett 914-svänghjul du har?
Det är märkbokstav W. Sitter i 914 bland annat enligt tabellen på denna sidan: http://tunacan.net/t4/reference/case.htm
Efter lite efterforskning upptäckte jag att du verkar ha rätt så jag får be om ursäkt 
Efter lite efterforskning upptäckte jag att du verkar ha rätt så jag får be om ursäkt
Om märkbokstaven säger vw OCH Porsche så är det ju inte lätt att veta. Här kunde de väl ändå använt olika motorkoder för olika märken. En W-motor går ju inte att flytta mellan en vw och en Porsche. 
Har du en W-motor ligger?
Nej jag håller med om att det blir lite rörigt. Jag har mycket riktigt en w-motor som ligger men jag behöver lite delar från den för eget bruk så den kan inte säljas helt komplett. Jag ska ha vevaxel, vevstakar, stötstänger, vipparmar och kylkåpor i alla fall som jag vet nu.
Ja, jag letar efter en 66mm vev så din motor hade varit intressant. Tror iof det går att köpa nya orginal 66mm vevar fortfarande till vettigt pris.
Upp.
Söker:
- Porsche 914 svänghjul
- Porsche 914 drivknutar
En W motor är ett block för både vw och Porsche 914. Motorn har1700cc med hög komp kolvar (kalottkolvar). Det som skiljer vw motorn och 914 motorn är topparna och om jag minns rätt även svänghjulet.
W-motorn är samma med 80hk oavsett om den sitter i 914 eller 411
.
Samma kompressionsförhållande, toppar etc. Det enda som kanske skiljer är kringutrustning som kåpor mm.
Sedan finns ex. Vw Z-motorn 1700 lägre komp 68hk..
http://www.tunacan.net/t4/reference/case.htm
Har 228mm svänghjul liggande, 2.0 buss, om du är intresserad..

Du har rätt Silverbug! Det är på 2.0 liters motorn till 914 som topparna skiljer sig, bland annat med endast 3st bult till insugsröret i stället för 4st som sitter på vw topparna.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Delar köpes » Porsche 914
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.