Nja jag skulle vilja säga att det inte är nödvändigt. I normala fall och så som det "skall vara" så skall det räcka med papperspackningen. Ofta kan dock foten på bränslepumpen (och backeliten) vara skev av att man överdragit muttrarna och då kan det läcka lite olja där. Läcker det inte med papperspackningen, skit i kletet!
Ett bättre alternativ är att slipa foten slät, om det behövs, istället för att kleta tätning (tycker jag) så länge det handlar om några 1/10 mm spelar det ingen roll. Behöver man slipa mer ändrar man förhållandet som slaglängden på pumpstången har på pumpslaget och kan behöva justera ner det lite. Normalt sett justerar man slaglängden på pumpstången med olika antal och tjocklek på papperspackningarna, över och under backelitfoten (minst 1 på vardera sidan). Är det 4-5mm som är specifiserat och man behövt slipat mkt, kan man lägga sig närmare 4mm för att kompensera. Personligen skär jag till några olika tjocklekar på packning, så att man kan prova sig fram. Brukar vara bättre kvalitet också än de "kollegieblocks" papperspackningarna som man ibland får i eftermarknadskit.