Går bara inte bort. Går inte med muttersmack eller med ett långt rör.
Tips tack.
Mvh Jimmy
Typ1-65 soltakar'n
Typ1-59 ---->57 soltaksobjektet
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » svänghjulsbult sitter som berget
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Går bara inte bort. Går inte med muttersmack eller med ett långt rör.
Tips tack.
Mvh Jimmy
Den sitter med ca 35 kpm så den ska sitta hårt. Finns bara ett sätt och det är att ta i, se till att förankra motorn bara.
med en riktigt mutterknack ska dom släppa utan problem, jag har aldrig haft problem.
Har däremot inte lyckats få bort dom för hand, då jag inte lyckats förankra motorn nog bra....
Har iofs en sliten biltema smack:-/
Lånar wurth maskinen från jobbet och provar med den.
Gick inte med en bättre smack heller:-(
Kanske ska tillägga att någon tidigare ägare varit i farten med huggmejsel. Muttern blir rundare och rundare ju mer jag försöker:-(
Hur ska man få bort den?
Går det att kapa bort den, känns som sista utvägen.
Mvh Jimmy
Den som satt hårdast för mig lossnade med 2m förlängare med mig hoppande på ändan, och ja, förlängaren böjde sig!
S
Du kanske kan värma/svetsa den då du troligen byter ut den med tillhörande packbox.
Gick inte med en bättre smack heller:-(
Kanske ska tillägga att någon tidigare ägare varit i farten med huggmejsel. Muttern blir rundare och rundare ju mer jag försöker:-(
Hur ska man få bort den?
Går det att kapa bort den, känns som sista utvägen.
Mvh Jimmy
Är det bult eller mutter? Om det är bult och du kapar så är det rätt kört med veven va, för då sitter ju gängorna från bulten kvar i axeln?! Svetsa på någon till frisk mutter om det är en bult, som du sedan kan dra på med en rejäl maskin, så gör vi ofta på jobbet. Självklart får du fixa en ny bult/mutter sedan och en packbox.
Lycka till!
DET VAR VANLIGT FÖRR att man låste med loctite
Då måste man värma bulten till 70 C sen dit med det stora dragskaftet (3/4) dit med ett rör på 1,5 m så bör det lossa
Svänghjuls låset bör vara smidet stål Dom billiga brukar gå i tusen bitar
/// M
Är det bult eller mutter? Om det är bult och du kapar så är det rätt kört med veven va, för då sitter ju gängorna från bulten kvar i axeln?! Svetsa på någon till frisk mutter om det är en bult, som du sedan kan dra på med en rejäl maskin, så gör vi ofta på jobbet. Självklart får du fixa en ny bult/mutter sedan och en packbox.
Lycka till!
Det är en skruv, en bult har inga gängor. 
Nu lossa skiten. Gassvets och 1 metersrör, då gick det:-)
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » svänghjulsbult sitter som berget
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.