cool bus.
Sålde just min T3 och fälgarna16" alu ,med mkt bra däck blev kvar.
kommer från en audi a-5/6 och passar perfekt på en T3 .,med lite spacer+ att man brotchar centrumhålet lite.
se min annons här på forumet.
de sitter kalasfint på en bus
1500 sek.
kjell 0704917406
53 2013-01-24 21:07:09 Senaste redigerad av svenne duva (2013-01-24 21:08:07)
[img]Brun pickis[/img]
Frän! Det blir helt rätt stul med plåtfälgar. Är det Merca?
Här är en med MB-plåtisar. 16xt ET37.
Det ser ok ut, men om man kör på tuffa vägar så håller dom inte. Träffade en tysk i Kenya som hade dessa och han hade lyckas spräcka en fälg. De spricker mellan småhålen runt hela fälgen.
De är inte avsedda för denna belastning. Men då pratar jag om Afrikavägar, funkar kanske på våra vägar
Dom jag har satt ursprungligen på en Vito, så jag är helt övertygad att det funkar utmärkt för svenska vägar.
MB fälgarns finns i ett kraftigare utförande som sitter på "lyxmercorna"
ser likadana ut men har nästan dubbla godstjockleken. Det är dom man ska använda på en syncro
50 Barndoor Skåp (delägare) -51 Barndoor Kombi -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet
har haft mb plåtfälgar på min 2wd dh när jag flyttade med bilen. dem är nu helt böjda. fungera kanske om man inte kör för mycket last, annars värdelös
Dom jag har satt ursprungligen på en Vito, så jag är helt övertygad att det funkar utmärkt för svenska vägar.
Som dessutom är klassad för högre lastvikt än folkabussen. Det är skillnad på fälg å fälg.
har haft mb plåtfälgar på min 2wd dh när jag flyttade med bilen. dem är nu helt böjda. fungera kanske om man inte kör för mycket last, annars värdelös
Har du lastat så du knäckt fälgar vid vanlig körning, då har du nog lastat åt helvete för mycket......

cykla förbi Framnäs camping i Lidköping idag där stod denna pärlan en Westfalia Joker 
x
Det va inte igår denna tråd va uppe på förstasidan! Men här kommer en jävligt go bild!

Det va inte igår denna tråd va uppe på förstasidan! Men här kommer en jävligt bild!
Då jag såg den här bilden så tänkte jag att jag var tvungen att berätta om en händelse som utspelade sig ungefär 1988/89.......var på väg in mot Stockholm efter E4:an åkandes med farsan i hans saab 9000T16 och ligger väl i 140km/h. Efter ett tag ser farsan nått ovanligt i backspegeln för han säger: Fredrik det här måste du kolla på....Och vad är det som passerar oss? Jo en tyskreggad jäkligt fet T3 camper med kjolpaket och porsche cup fälgar......Farsan hakar på och ligger jämnsides upp till 220km/h.......Hyffsat mycke luft som en t3:a måste trycka framför sig .....
Hade varit kul att veta va det var för maskin i den
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt
Eskil skrev:Det va inte igår denna tråd va uppe på förstasidan! Men här kommer en jävligt bild!
Då jag såg den här bilden så tänkte jag att jag var tvungen att berätta om en händelse som utspelade sig ungefär 1988/89.......var på väg in mot Stockholm efter E4:an åkandes med farsan i hans saab 9000T16 och ligger väl i 140km/h. Efter ett tag ser farsan nått ovanligt i backspegeln för han säger: Fredrik det här måste du kolla på....Och vad är det som passerar oss? Jo en tyskreggad jäkligt fet T3 camper med kjolpaket och porsche cup fälgar......Farsan hakar på och ligger jämnsides upp till 220km/h.......Hyffsat mycke luft som en t3:a måste trycka framför sig .....
Hade varit kul att veta va det var för maskin i den
PORSCHE
Vet inge mer om bilen är bilden. Lånade från Rejsa.nu, men visst hade varit intressant att se vad som driver den frammåt 
Men snälla ni! Lär er använda rätt knapp på forumet vid rätt tillfälle!
Är det uppenbart vad ni svara på använder ni SVARA längst ner till höger, tex. bilden ovan.
Om det är något en bit upp som ni vill kommentera använder man knappen CITERA.
67 2014-03-13 19:11:40 Senaste redigerad av Hasse T3 (2014-03-13 19:12:31)
68 2014-03-13 21:48:08 Senaste redigerad av Bockerud (2014-03-13 21:48:59)
Tänkte bara meddela att våren är här för er som nu råkat missa det 
Vet inge mer om bilen är bilden. Lånade från Rejsa.nu, men visst hade varit intressant att se vad som driver den frammåt
Men snälla ni! Lär er använda rätt knapp på forumet vid rätt tillfälle!
Är det uppenbart vad ni svara på använder ni SVARA längst ner till höger, tex. bilden ovan.
Om det är något en bit upp som ni vill kommentera använder man knappen CITERA.
note taken 
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt
I Trosa har de veteranbilskvällar på torsdagar, dock sista gången idag. Men alla är tydligen välkomna! Bland alla porsches och ford mustanger stod denna pärla!
En välanvänd vw syncro tristar

Mitt semesterekipage.
Bra team buss marin/suntour enduro!

http://www.pinkbike.com/news/marin-sr-s … -2015.html
orange transporter DH syncro -86
vit transporter EH -86 reservdelsbil