Egentligen är den inte redo för att läggas ut till försäljning, men jag har målat in mig i ett hörn, då jag under längre tid nämnt för flera personer att den kommer att bli tillsalu. Och det har varit många som har visat intresse, men jag vet inte hur jag ska lösa det praktiskt, den dagen jag ska sälja den, med vem som var först osv...
Och sen så är det rätt många andra som har hört av sig, sedan det dök upp nån bild på Facebook, så istället för att skicka bilder, så lägger jag ut den här. Det blir mest rättvist.
Men de jag känner och de som har visat intresse tidigare kommer ha nån slags förtur.
Det är alltså en splitbuss från 1963. Det är ett stort objekt, så låt er inte luras av stuket och korten.
Jag har dom gamla reghandlingarna, så den måste reggas in igen. Den var i trafik i endast 7 år och gick då på Graningeverken. Loggan på dörren är original, men inte dom på sidan. Jag får tacka Easos för hjälp och sponsringen av loggorna.
Jag har bytt rambalkar och måttat dit lite övrig plåt, men mycket mer måste bytas.
Bussen ska vara skapligt komplett, men saknar tutknapp, backspeglar, alla dörrsidor/panelsidor, mellansoffa, motor, nycklar, delar av torkarmekanismen och mycket mer smått. Men troligtvis inget som inte går att köpa nytt.
Den behöver naturligtvis också nya bromsar.
Jag har en dålig framsoffa, bay baksoffa ( är nästan exakt lika), bakre stötfångare, alla rutor, alla handtag, innerbelysning, pedaler, handbroms/växelspak, baklysen, framlysen, blinkers mm. Delarna är i varierande skick.
62 och 63 fanns smalluckebussarna med earlybay baklysen. Tyvärr så får en smalluckebuss får inte åka runt med baybaklysen, hur original den än må vara. Så det kommer följa med ett par runda istället.
Bussen är sänkt med droppade spindlar och sänksats och bak plockade jag över straight axle kitet från min dubbelhytt. Den har uppflyttad och kortad rattstång. Växellådan är en 4.12 men jag vet inget om skicket.
På korten har den både Centerline och Porsche 356 fälgar, men dom säljer jag inte. Jag kommer såsmåningom byta till -66 fälgar.
Nu till priset. Jag har en skatteskuld som jag behöver 50000:- till. Så min tanke är att sälja bussen för 50 000:- Naturligtvis är den inte värd 50 i dagsläget, men jag kommer fortsätta att jobba på den och uppdatera annonsen, tills nån tycker den är värd dom pengarna, men visst, inte är jag helt omöjlig att sälja tidigare, men då får du nog lägga ett bra skäligt bud.

GB:s missvisande, men snygga kort

Så har jag inte fått ihop cash till dess, så kommer nån antagligen fynda en billig vw av mig