Jag är mållös... Härmed en av mina favorit Typ 1:or någonsin.
Håller med! Riktigt läckert!
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Highgloss white Beetle 1964
Sidor Föregående 1 … 14 15 16 17 18 19 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Jag är mållös... Härmed en av mina favorit Typ 1:or någonsin.
Håller med! Riktigt läckert!
Det blir riktigt nice. Vad har du för bredd på bakdäcken?
Ska du kugga om fjädringen bak när snörran därbak hittar dit igen?
Det blir riktigt nice. Vad har du för bredd på bakdäcken?
Ska du kugga om fjädringen bak när snörran därbak hittar dit igen?
Tackar!
Hur mkt brukar dem niga med motorn? För de finns ju lite luft mellan däck o skärm.
Jag är riktigt imponerad över både tempo och resultat, toksnyggt!
Kan ta ett exempel hur jag hinner bla. I torsdags så var jag ute i garaget vid 8 på morgonen, körde till kl1, sen jobbade jag till halv 12 på kvällen. Åkte då ut dit igen och kom hem 4 i fredags morse o var ute 11 på morgonen sen. Så jag sliter ganska mkt och sen är jag perfektionist så allt tar liiiite längre tid 
Jag är riktigt imponerad över både tempo och resultat, toksnyggt!
Fattigmansporsche skrev:Det blir riktigt nice. Vad har du för bredd på bakdäcken?
Ska du kugga om fjädringen bak när snörran därbak hittar dit igen?Tackar!
Hur mkt brukar dem niga med motorn? För de finns ju lite luft mellan däck o skärm.
Det är ju svårt att säga nått exakt mått.. Men min bil står förtillfället utan motor och då är det sjukt hög i bak. Men det är väl bara att prova antar jag?
Rent generellt burkar man få det stuket du har nu om man kuggar om ett steg bak med motorn i.
Shomakie skrev:Fattigmansporsche skrev:Det blir riktigt nice. Vad har du för bredd på bakdäcken?
Ska du kugga om fjädringen bak när snörran därbak hittar dit igen?Tackar!
Det är ju svårt att säga nått exakt mått.. Men min bil står förtillfället utan motor och då är det sjukt hög i bak. Men det är väl bara att prova antar jag?
Rent generellt burkar man få det stuket du har nu om man kuggar om ett steg bak med motorn i.
Glömde, kör 205/70-15 bak.
Jag vill ha den lite lägre. Ska se om ja pillar in motorn i helgen o ser hur mkt den går ner sig.
Fått på kofångarna, hade först tanken på svarta lackade men fick tag i ett par beggade med bra krom

krom 
krom
X2... 
X3 
Fint bygge,
Hur mycket krom ska du ha för övrigt på bilen.
Ska du ha callooklister, svarta midjelister, svart fotstegslist, handtag?
Då tycker du ska hålla dig till det vit/svarta temat som du kört på.
Lacka hornen svarta med och kör på svarta stötisar.
Ska du ha kromade midjelister, kromade handtag och kromlist runt rutorna och på fotstegen ska du ha kromade stötisar också.
Personligen tycker jag inte att man ska lacka kromdetaljerna.
//Jimmy
Fyfan vilken grymmm!! Satan så fet den kommer bli! gryymt jobb du gör! (Y)
Klart bäst med kromade stötfångare 
Fint bygge,
Ska du ha kromade midjelister, kromade handtag och kromlist runt rutorna och på fotstegen ska du ha kromade stötisar också.
//Jimmy
Nej allt annat är i chrome så de lutar åt dessa helcromade fångare 
bahamas skrev:Fint bygge,
//JimmyNej allt annat är i chrome så de lutar åt dessa helcromade fångare
Thumbs up:-)
Hade planerat upp dagen idag i garaget. Våtslipa dörrarna och lägga klarlack på dem.
Satt kvar lite maskeringstejp jag glömt ta bort för några veckor sen. Denna bit satt längst upp där tätlisten ska sitta.
När jag drog bort den så följde lacken med. Började då kolla lite mer runt där o ja färgen hade inte satt sig nå bra mot originalfärgen då ja slarvar med att slipa där. Så jag tog och slipade ner hela dörren och börjar om plåtrent denna gång
Ett lager POR15 längst ner i underkant mot rostangrepp och sen blir de epoxyprimer innan lack.
Gör om gör RÄTT 

Rivit av ett par timmar ikväll.
Våtslipat ner epoxyprimern lite inför lack och lagt underredsmassa på skärmarna.

Jag kan känna ibland att jag ångrar att jag skulle göra den så ordentligt. Då INGET får nu lämnas åt slumpen för då fallerar hela konceptet.
Så provade en sida därja våtslipat ner apelsinskalet i lacken och polerade. Fick upp bra glans men lite små våtsliprepor. Har fått 2 flaskor fin rubbing jag ska köra på sen för att få den där förhoppningsvis blanka ytan.

La även 2 ordrar från 2 olika företag igår på inredning och massa andra delar såförhoppningsvis så kan ja när dessa skeppats hem plocka ihop bilen.
Nice 
Häng i bara..du kommer tacka dig själv att du varit noga.. 
Jag kan känna ibland att jag ångrar att jag skulle göra den så ordentligt. Då INGET får nu lämnas åt slumpen för då fallerar hela konceptet.
Hehe ja vet känslan.... ibland så ångrar man sig.. men när den blir klar så ångrar du dig inte...förhoppningsvis 

Shomakie skrev:Jag kan känna ibland att jag ångrar att jag skulle göra den så ordentligt. Då INGET får nu lämnas åt slumpen för då fallerar hela konceptet.
Hehe ja vet känslan.... ibland så ångrar man sig.. men när den blir klar så ångrar du dig inte...förhoppningsvis
Haha så sant så 
Försöker intala mig att de är kanonfint, att de duger...Så i år får bilen vara som den är behåller jag den så kommer jag plocka isär allt nästa vinter igen och lacka om den 
så jävla grym den är 
Jultomten kom iår väldigt tidigt med en massa paket...
Koppling, motorrenoveringssats med vev o ramlager, rostfria lister, nytt avgassystem, svarta dörrsidor, navkapslar mm 

Har redan sagt till chefen att idag så går jag hem tidigare 
Sidor Föregående 1 … 14 15 16 17 18 19 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Highgloss white Beetle 1964
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.