26

Frän bil  ICQ/ag

27

Tackar! ICQ/ab

Twin Peak Boxers

Bob-Notchback 1500S -65

Instagram: bob.turri

28

Blir lite avis.. Inte på jobbet då men på bilen!  ICQ/ag

Learning by experience is a great way to spend money...

29

Kul att du är på G ! Kommer säkert bli riktigt bra !  ICQ/af

You´ll never know...

30

Håller med flera föregående talare, originalblå!  ICQ/ag  kanske går det till och med att få fram den blåa originalfärgen under den ljusblåa?   ICQ/af

✔  [o"☮"o]  Lyxbuss -72'
✔  [o"☮"o]  Adventurewagen -76'

"Satfläsk!"

31

Juvas skrev:

Håller med flera föregående talare, originalblå!  ICQ/ag  kanske går det till och med att få fram den blåa originalfärgen under den ljusblåa?   ICQ/af

Med en golfbollträff på höger dörr  ICQ/ae  Go for it!  ICQ/af

32

Fattigmansporsche; Va äre för fel på jobbet då?  Default/yikes  Finns väl inge roligare än å slipa å spackla!  ICQ/ag

Smeden; Händer inte mkt men de händer lite! ICQ/ab Hoppas bara på att de inte krävs nå större ingrepp på motorn just nu!

Juvas, Patrik; Ja hade inte ena framskärmen varit röd å ja velat svetsa några grejer så hade de vart värt ett försök! ICQ/ab

Idag blir de att plocka bort cylindrarna och kolla kolvringarna å även riva topparna! Å givetvis blir de slipning av bilen!

Twin Peak Boxers

Bob-Notchback 1500S -65

33

Ja!

Plocka bort cylindrarna, såg inget som skulle kunna va dåligt, ev. att kolvringarna är lite dålig så byter dom när de ändå är rivet! Tänke riva topparna, men kom på de, vi har inget verktyg till att pressa ihop ventiler! Meeen tydligen hade dom fixat en sån fick ja veta när ja skulle åka hem...

Slipat klart en framskärm nu! ska köpa riktig grundfärg innan den är helt klart bara! Och läre även köpa mer slippapper..

http://www1.garaget.org/gallery/images/44/43266/43266-f3f24f43929237a4dc75566624dca686.jpg

Även bakluckan är i princip klar efter ett lager grundfärg!

http://www1.garaget.org/gallery/images/44/43266/43266-aaf340ac59c33e0b9aef3fba6757d9a3.jpg

De va ungefär allt som hände idag! Imorn fortsätter jag med slipning å kke riva topparna om ja känner för de!

Twin Peak Boxers

Bob-Notchback 1500S -65

34

Men hur går det här då? Såg att det var lite aktivitet i och vid garaget härom dagen ICQ/ab

35

Urban T skrev:

Tveklöst i orginalkulör! Blir så mycket snyggare med samma kulör även inne i bilen.
Och som far så har jag full bestämmande rätt, eller hur?  ICQ/ag

Lyssna på Pappa nu! Klart den ska va blå!!! Pappor vet alltid bäst... ICQ/ad (Så får vi numrera rutorna sen när jag kommer ut med min om vi ska skilja på dem ICQ/ag)

*VW Notchback 1500 S -65 * VW Typ 1 -60 * VW 1500 -68 * VW 1303s -73 * VW 1300 -66 (Husmusens)*   

Läs om hur allting började här i "Om rätten att lura en polare..."   
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=1879

36

Henke; Går långsamt! Hyffsat utarbetad känner ja... haft lite vila från garaget å va med å hjälpe en polare byta avgas bara! Men väntar på att min Ev. lackerare ska höra av sig vilken dag som helst nu så ska vi kika över planer på lackering! Är ju såååå tråkigt å slipa bara ;P

Grenje; Pappor tror dom vet bäst! Fast den dagen, om de nu skulle hända;P, ja blir pappa så vet ju jag så klart bäst! ICQ/ad Å ja! Den blir Våran blå! ICQ/ab

Twin Peak Boxers

Bob-Notchback 1500S -65

37

Lyssna på Grenje nu. Han är vis man, lite småtokig ibland... på ett bra sätt, men klok som du märker  ICQ/ab

Typ 3 Variant -65

38

När tråden ändå är uppe, Ingen som har 2 sånna där lock som sitter på bakskärmarna nertill vid bakhjulen?

Se bilden! Lyckas knäcka skruven på ena å förmodar att den andra kommer gå samma väg till mötes...

Post's attachments

Namnlös.png, 518.7 kb, 677 x 554
Namnlös.png 518.7 kb, 270 downloads since 2014-03-06 

Twin Peak Boxers

Bob-Notchback 1500S -65

39

Om du inte hittar några nya som är hela, kan du svetsa dit en ny bult på baksidan. Jag gjorde så på mina, fungerade bra.

/ P

VW 1500 1963 | Tyvärr såld!
Ghia 1968

40

http://www.vwcsp.se/product.asp?hkat=13 … nr=950020/

41

Får ta å testa de PeCe! Å tack för länken P. !

Återstår å se om ja piggnar på mig i helgen så ja orkar göra nå! ICQ/ab

Twin Peak Boxers

Bob-Notchback 1500S -65

42

Känns att de börjar närma sig lack snart! Imorn kommer han som troligen ska lacka bilen å kikar lite!  ICQ/ab
Får ja bra pris så får han göra sista slipningen å så ja slipper skiten! Default/tongue

Twin Peak Boxers

Bob-Notchback 1500S -65

43

Hej, jag tänkte jag skulle infoga lite info om "golfbollshålet" på höger dörr. Jag ägde bilen mellan -95 till -08. När jag hade den avställd i slutet på nitti talet så stog den ute på landet hos min morfar och mormor. Ungarna till närmsta grannen gillade vid den här tiden att slå iväg hinkvis med golfbollar både lite hit och dit. En dag när jag kom för att kolla till bilen så såg jag att någon hade varit och spacklat på ena dörren. När jag kollade närmare så såg jag konturen av en golfboll under det utsmetade lagret av plastic padding. Dom hade således förmodlingen hört ljudet av anslaget mot dörren som var något annat än marken, en husvägg eller vedtraven som morfar hade och känt att de måste göra något åt detta. Jag brydde mig inte om detta så värst mycket, golfbollsskjutandet minskade rejält i och med detta, men blev lovad en dörr av deras far som också hållit på med VW i tidigare år och hade fortfarande lite saker undanstoppat, men detta glömdes bort. Jag kom på det nu när jag skriver denna text. Nåväl, det var historien om golfbollshålet, som egentligen är en grop.

PS, seeblau blir nog bra som är bilens orginalfärg.

Split bubbla, juni -50 pastell grön, under genomgång.

44

BUMBII !! VAD GÖR DU !? ..sa han tyst och sansat med en stilla undran om bilen får nån kärlek och färg nån gång.. ?

ICQ/ad

You´ll never know...

45

Firken; Där ser man! ICQ/ab alltid kul å ha historian bakom sånt där! Dock kommer den försvinna nu under omlackeringen ICQ/ab

Halsring; Vad gör jag? hmm... bra fråga.. just nu sitter ja i soffan å fördriver lite tid så ja slipper diska idag å åker till stockhomo imorn på mässa, å i garaget har min bror hamrat på bakskärmarna till bob, så nu ska de väl ta fart igen på sönda ev. annars under veckan!  ICQ/ag

Fundering på lack.. är 10-12 papp rimligt för lackering å lite slipning?! Kändes dyrt, men va vet ja!

Twin Peak Boxers

Bob-Notchback 1500S -65

46

Ja det är oki pris. Att lacka en stor Olds kostar 150 papp så...

Mera känd som jb...

47

Bra ! ICQ/ad Jo, under de pengarna är nog svårt att komma om det ska vara lackat av nån som kan..

You´ll never know...

48

PGA olika anledningar skiter det sig med den lackeraren.... ska köpa mig en bubbla med "värme" i å ha som året runt tror ja.. dyng passat!  Men letar för fullt nån som kan göra de för en mindre summa i garaget lr va som helst typ!

Å för att återgå till nutid så händer de inte så mkt i garaget, men de händer lite!
Slipning, slipning, slipning, å sa ja att ja slipa förresten?!  ICQ/ag

Fick lite prylar från classic igår, dock va kolvringarna å en rutlist restade, tur man inte behöver grejerna än!

Skärmarna är väl i princip klar nu snart
http://www1.garaget.org/gallery/images/44/43266/43266-6a9cde2c9ee4cca550c12a3ff43d3357.jpg

Bilen är de inte så mycket spackeljobb på så läre gå skapligt fort de!

Motorn har fått hoppat upp på stativet i väntan på kolvringar som va restade.
http://www1.garaget.org/gallery/images/44/43266/43266-94f28dac512824c740c8730db5fd1635.jpg

Å ungefär 5min efter att bilden togs så fick ja för mig å flytta motorn, dock glömde ja att de stod en halv dunk med olja på den! ICQ/am  Resten kan ni nog räkna ut själv..

Jaja ja vet, tappa ur oljan först, sen riva... meeeen stod så dumt till å skulle "bara" kolla kolvringarnas mått!  ICQ/ad

Ja de är väl ungefär så de ligger till nu! Kommer väl nån uppdatering när de är nå roligt å uppdatera om!

Twin Peak Boxers

Bob-Notchback 1500S -65

49

Va ett tag sedan de skrevs nått här ser ja! Är väl inte så mycket å uppdatera om när man slipar, slipar, slipar....

Men har nu lagt på slipgrund, slipat till den, har 2 skärmar kvar att slipa sen ska bilen lackas! Vilket jag hoppas blir till helgen!
Fick hem ett gäng paket fårn paruzzi å lite olika ställen för nån vecka sen med nya lister till sidorutorna fram och pop-out rutorna bak!

Topparna lämnades iväg till en bekant utanför stan, va en ventilstyrning som va vääääldigt glapp å otät här å där, samt att den läckte komp på 2 cylindrar, så har ju inte gått riktigt hundra..

http://www1.garaget.org/gallery/images/44/43266/43266-42dfa8414c00b6f00eff76c5329b99d2.jpg

Mer bilder får ni inte för tillfället! Efter helgen kommer de förhoppningsvis fler bilder på en nylackad bob!  ICQ/ag

Twin Peak Boxers

Bob-Notchback 1500S -65

50

Ja nu vill vi se lite färg ! Tur du fick låna pappas bilen igår för att få upp inspirationen !  ICQ/ag

You´ll never know...