Jag har ett antal olika kamaxlar både original och trimkammar som jag av ren nyfikenhet försöker spåra.
Merparten av dom kommer aldrig till användning då dom verkar omöjliga att hitta tillverkare och slipning
till och dom har med största sannolikhet rört sig i rally/rallycross kretsar då bokstäver och siffror är graverade
för hand men en har jag som tydligen ska gå under beteckningen``Dino 137`` verkar ha ett lyft runt``10..
Någon som känner till denna?? Har någon vetskap om duration, grader e.tc. Har någon ev. intresse av den?
Tackar på förhand för svar.
Är det graverat Dino 137 eller är det någon som har sagt att det är en sådan? Om det inte är graverat så kan det röra sig om en Deano Dyno-Soar kamaxel. Det finns en 137t som tydligen skall ha rpm-range 2500-6800 duration 300 lyft 430. Googla Deano Dyno-Saur, det är dyra saker som många vill åt.
Tack snabbalg! Då tror jag att den gåtan kan vara löst just 137t står instansat på kammen.
Tack för det svaret men har någon annan nån annan uppfattning så hör av er nyfikenheten
är stooor.
Ursäkta ot men hur går det med att få ut någon bil på gatan Jörgen? Din dotter måste ju få en värdig bil att åka runt i..
- Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74 Typ 1 Shorty -65
Jo då den kommer, det händer lite varje dag. Just nu står jag och gruvar mig för att påbörja karossen
och så kommer ju en massa flyttjobb emellan tur att man har två år till på sig att färdigställa den. Rost
lagningen under och överallt med allt vad det innebär tog hårt på rygg, nacke och psyke orkade inte se
åt bilen på ett halvår sen underredsbehandlingen var klar. Hör av mig framöver angående kylplåtar.