Renoverade bromsarna på bilen förra sommaren och efter det så har dom låat sig efter en stunds körning. Får dom svalna ett tag så släpper dom igen och funkar bra igen.. fälgarna som satt på var rätt vinda kan det ha betydelse eller varför blir det såhär?
Du kanske har justerat åt banden för hårt? Då blir det varmt och matrialen expanderar=ännu mer anligg.
Du har förmodligen inte bytt bromsslangarna! 
Jag har släppt på sjusteringarna rätt mkt.. aldrig vart med om att dom expanderat så mkt att det ska vara bekymmret. Nej bytte inte bromslangarna, blåste bara rent dom.. tror du bekymret ligger där ändå?
Har du något spel vid tryckstången från bromspedalen då?
Ja, byt bromsslangar.
West Coast BugMeet
www.bugmeet.se
Det är garanterat bromsslangarna som är boven.
När dom blir gamla så sväller dom "inåt"(korden rostar och trycker ihop slangen).
Då funkar slangen som en backventil, du pressar ut vätskan när du bromsar, men när den ska tillbaks så tar det tid.
Om du kör tex på motorväg ett par mil och inte bromsar så ska du se att bromsarna inte blir varma.
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
8 2014-03-02 09:46:17 Senaste redigerad av Svwerker (2014-03-02 10:00:57)
Har du något spel vid tryckstången från bromspedalen då?
Tror absolut att du har för lite spel här. Kolla det innan du byter slangar.
Slangarna är inte lika värmeberoende som detta. Det som händer är att när vätskan blir varm så kan den inte evakueras tillbaka till behållaren och bromsarna låser sig.
Ali G
Om du även har bytt huvudcyl så kan spelet vara mindre än tidigare...Annars inte!
Har renoverat huvudbromscylindern bara.. men ska testa byta slangarna. För dom blir inte varma vid motorvägskörning eller liknande när man inte bromsar så mkt..
Ligger bromsen på på alla fyra hjulen?
Ali G
12 2014-03-03 09:09:46 Senaste redigerad av Kjell Roar (2014-03-03 09:11:27)
Jeg har hatt samme problem, men på ett hjul.
Det var bromsslangen.
Min tanke: masterpumpen hvis det gjelder alle 4 hjul, slanger hvis det gjelder ett (eller kanskje noen fler) hjul.
Exakt min tanke.
Ali G
Bara bak dom låser sig. Fram är inge bekymmer alls. Så beställer hem nya bromslangar imorn. Byter både fram och bak på en gång.