1

Behöver som sagt köpa en kompressor för att kunna använda tryckluftdrivna verktyg som 75mm kap och sticksåg'' tar för lång tid utan dessa  ICQ/ac

Problemet är att jag inte har 3 fas och behöver därför en så kraftig 1fas kompressor som möjligt eftersom dessa verktyg förbrukar en del luft

Nu Har ju Jula en 2cyl kompressor men 50L tank och enligt uppgift 300L/min avgiven vid 6bar (låter mycket) och tills imorgon den 3 mars kostar denna endast 1495:-

Har som vanligt begränsad kassa och jag förstår att man får vad man betalar för men använder någon en liknande kompressor till sina tryckluft verktyg

If one does not fail at times, then one has not challenged himself.

Early Bay 71a "Polisbussen",  Bubbla 61a,  Bubbla 62a ratlook R.I.P

2

Skåningen skrev:

Behöver som sagt köpa en kompressor för att kunna använda tryckluftdrivna verktyg som 75mm kap och sticksåg'' tar för lång tid utan dessa  ICQ/ac

Problemet är att jag inte har 3 fas och behöver därför en så kraftig 1fas kompressor som möjligt eftersom dessa verktyg förbrukar en del luft

Nu Har ju Jula en 2cyl kompressor men 50L tank och enligt uppgift 300L/min avgiven vid 6bar (låter mycket) och tills imorgon den 3 mars kostar denna endast 1495:-

Har som vanligt begränsad kassa och jag förstår att man får vad man betalar för men använder någon en liknande kompressor till sina tryckluft verktyg

Skulle satsa på nått med större tank. 50 l tank är inte mycket.Jag har en jula kompressor med 50 liters tank.Den får gå hela tiden.

3

Har inte sett någon 1fas med större tank än 50L, finns det ? kommer ju inte att använda tryckluft dagligen så det gör kanske inget att den får gå ibland  ICQ/ab

Priset gäller till den 5 mars  ICQ/ab

4

Man kan ju koppla på en till tank i serie med den befintliga :-)

5

Ja det var en lösning som jag också tänkte på men då får man ju hitta en trasig kompressor(ta tanken) för tankarna är rätt dyra, en 400l tank hade varit fint  ICQ/ab

6

150 liters med 1 fas har jag för mig finns.Passar kanske inte din budget.Med facit i hand skulle jag inte köpa nått under 150 l tank.Kolla blocket.

7

har en med 200 liters tank
tror motorn går att koppla om till 1-fas
annars är det tyvärr 3fas

gammal som gatan men funkar bra
1800:-
http://caltexmacken.se/IMG_3657%5b1%5d.JPG-for-web-large-r.jpg

tobias_bager@   hotmail.com
finns i mörarp

8

Har förstått at 1 fas suger, hade elektrikern här i torsdags och nu ska det dras ledningar genom hela huset  ICQ/ac   Elcentralen i andra sidan av huset så att jag kan få 3fas  ICQ/ab

9

Jag har en 3fas 50l kompressor och den får arbeta!
Skulle gärna köpt en 100l+ om det gått.

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

10

"..suger"(?), om det nu betyder att det inte finns så mycket effekt att tillgå: 1-fas så Ja::du har c:a 2,3 kw (230V/10 Amp) att tillgå. Det betyder att du klarar att driva en "hobbykompressor", som ger i storleksordningen 250(300) lit./min. ... knappt så det räcker till mutterdragaren ( ..med paus).
Om man skall ha något som är värt att kalla Kompressor skal du satsa på minst 500(gärna 600 <) liter/min("fri avgiven luft vid 7bar/100psi"). För den förbrukningen krävs 3-fas, och minst 16 Amp säkring(beror på effekten på elmotorn).
Tank väljer man efter kompressorkapacitet. Försöker man kringgå, genom att välja en "stor tank"(om man har liten effekt(liter/min) att tillgå), kan man gå och fika medan kompressorn fyller tanken (läs: kass)...
Sensmoral: satsa ALDRIG på 1-fas, om du vill ha en kompressor som skall göra mer än att "blåsa upp luftmadrasser".  .. och välj INTE en större tank som än kompressorn klarar av att försörja.
..2-cents