1

Framdörrar o baklucka i rostfritt skick, kompletta med dörrsidor o handtag+rutor. Kommer från en mango -60:a.
H.fram har ett litet 1x1 cm stort hål i bottnen, i övrigt frisk. V.fram har en mjuk bula med färgavskrap över handtaget (rostfläcken), har nog inte suttit på många mil med tanke på res.delslappen i bottnen. Baklucka, fin med dörrsida o stag, friska gångjärn på alla tre delarna. Pris för allt: 5.000:- dyrare uppdelat. Kan medtagas till BR.

http://i277.photobucket.com/albums/kk49/25hpman/019-7.jpg
http://i277.photobucket.com/albums/kk49/25hpman/020-7.jpg
http://i277.photobucket.com/albums/kk49/25hpman/021-5.jpg
Dålig bild, kan ta bättre.
http://i277.photobucket.com/albums/kk49/25hpman/022-5.jpg

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

2

Urban vad sugen jag blev på dessa...ska suga lite på det och kolla lädret  ICQ/ad

3

Steffo.....kan köpa en/två pilar av dig som du drog hem på tradera för ett tag sen... ICQ/ab

4

Är detta vad gnäll-tråden handlar om? Att man stjäl tråden för sin egen vinning när det finns både mail o PM ?

5

Ratrod skrev:

Urban vad sugen jag blev på dessa...ska suga lite på det och kolla lädret  ICQ/ad

Ska du bygga om den stackars bussen ännu mer?

Kan fixa fram friska dubbeldörrar från samma mangobuss med, men de blir inte billiga.

6

ICQ/ad  kanske det,eller ett nytt projekt kanske  ICQ/ad

Friska db dörrar är intressant det med
Fundera ut ett paketpris på allt så får vi se ICQ/ab

//steffo

7

Har du några andra delar från mango-bussen,tex en motorlucka,eller endast delarna på bilderna?

8

Tyvärr bara det på bild. Vad ska motorluckan du behöver ha för ålder?

9

Man tycker bilen borde vara i liknande skick om det inte var FÖR länge sedan de plockades av  Default/hmm

Ät gul snö, det kan vara öl.

10

Det är FÖR länge sen...typ 1978  ICQ/ad

11

Whoah, nån har haft bra framförhållning ICQ/ab

12

Han kunde sparat hela bussen istället tycker jag. Men han sparade hela chassiet med ramverket....kan inte varit enkelt att dela på det.  ICQ/ad

13

25hpman skrev:

Tyvärr bara det på bild. Vad ska motorluckan du behöver ha för ålder?

Okej,synd att du inte hade resten av bussen också.  ICQ/ab
Har en augusti -58 Mango-buss som jag behöver en motorlucka till.
Antar att det passar från 58-63? Ska iaf vara luckan med "ögonbrynet".

14

Kanske t.o.m. 59-63. Är det 57 eller 58 som har oyo motorlucka?
Augusti 58 räknas nog som 59:a. Mango fanns bara mellan 59-61 om jag inte är helt fel ute.

15

lowang skrev:

Kanske t.o.m. 59-63. Är det 57 eller 58 som har oyo motorlucka?
Augusti 58 räknas nog som 59:a. Mango fanns bara mellan 59-61 om jag inte är helt fel ute.

Japp,du har helt rätt både vad gäller luckan och att mangon blev introducerad 1959.
Fast jag räknar ändå min som en 58:a.  ICQ/ab
Som du skrev så hade 1958 års modell en speciell lucka utan bromsljuset samt utan "ögonbrynet". Fast luckan from augusti passar till min buss.

16

luckorna är 54-57 med bromsljus, 58 ganska platt, 59-65 ögonbryn o kyrknyckel, 66-67 tryckknapp o ögonbryn

17

Har nu även fått tag i sidodörrarna Paketpris nu: 7.500:-
De har lite rost i sin nederkant o innerkant.

http://i277.photobucket.com/albums/kk49/25hpman/010-10.jpg

18

Ska vi hård dra det, så är 58 luckan 4 månader "OYO" maj till augusti 58. augusti tom november (när 59an kom detta år) så har den 59a lucka. så det finns 58or i alla tre utföranden. Även med bromsljus alltså.

Sorry fore extreme OT....

En stilla undran, ena framdörren, är den militärgrön? Det sitter en lapp på något som indikerar NOS, man på vad?

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

19

Lappen sitter på militärdörren. Den är bara grön på utsidan, NOS grå för resten.

20

25hpman skrev:

Är detta vad gnäll-tråden handlar om? Att man stjäl tråden för sin egen vinning när det finns både mail o PM ?

uhuu...uhuuuu. läs igen bright light.

21

25hpman skrev:

luckorna är 54-57 med bromsljus, 58 ganska platt, 59-65 ögonbryn o kyrknyckel, 66-67 tryckknapp o ögonbryn

Ska man vara petig, så är platta -58 motorluckan ovanligare än så. Typ bara "4 month only"

Motorluckan med bromsljus fanns till april -58 och den platta luckan fanns endast maj-augusti 1958.

Ursäkta OT, men nördfakta är ju alltid roliga ICQ/ab

22

Demian skrev:
25hpman skrev:

Ska man vara petig, så är platta -58 motorluckan ovanligare än så. Typ bara "4 month only"

Motorluckan med bromsljus fanns till april -58 och den platta luckan fanns endast maj-augusti 1958.

Ursäkta OT, men nördfakta är ju alltid roliga ICQ/ab

Det du skriver här har ju 50split skrivit en bit upp...

23

juhak81 skrev:
25hpman skrev:

Har du inget bättre att tillföra mina trådar, kan du lika gärna låta bli. Och en sak jag har glömt att tala om för dej, den där gaspedalen köpte Lasslo, för att du strulade så mycket. Smart ass.

24

25hpman skrev:
juhak81 skrev:
25hpman skrev:

Har du inget bättre att tillföra mina trådar, kan du lika gärna låta bli. Och en sak jag har glömt att tala om för dej, den där gaspedalen köpte Lasslo, för att du strulade så mycket. Smart ass.

kom ihåg en sak tomas, det finns alltid två sidor av en historia...du drog din sida, ska jag dra min nu? ICQ/ad

25

Det kan du göra i gnälltråden.  Default/lol