3,301

Ska snart ut i garaget och byta en skärmkant.

3,302

Våtslipade lite idag... ICQ/ab

http://i45.photobucket.com/albums/f98/Hebster52/Three%20Five%20Six/2014-02-28%2011.11.20.jpg

Blev såhär fint.. ICQ/ad

http://i45.photobucket.com/albums/f98/Hebster52/Three%20Five%20Six/2014-02-28%2011.24.24.jpg

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36

3,303

Mycket snyggt,bra jobbat,nästan man blir sugen att prova.. ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

3,304

Jäkligt läckert! Du har inte funderat på att emaljera detaljerna, men kanske pilligt svårt att få snyggt i små mönster?

3,305

Ghia64 skrev:
25hpman skrev:

Då kan du väl köra till Skåne med?

Det var ju bara det att du sa att du kunde ta med sätet upp för du skulle hitåt eller? Default/hmm

Jovisst, det lär bli nångång. Tänkte bara på att Lidköping är så långt bort.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3,306

25hpman skrev:
Ghia64 skrev:
25hpman skrev:

Då kan du väl köra till Skåne med?

Det var ju bara det att du sa att du kunde ta med sätet upp för du skulle hitåt eller? Default/hmm

Jovisst, det lär bli nångång. Tänkte bara på att Lidköping är så långt bort.

Har en ``kompis´´ som jobbar i Falköping som skulle hämtat dessa säten, tror du han gjorde det? Så det var bara att åka...... får vi inte ihop något så åker jag ner till dig och hämtar sätet.....

Ghia cab 64  vw pickisDH 66 snart fin ,1303s vw buss 59 ``fejklyxen´´

3,307

Körde för en stund sen genom Borås, efter att ha lämnat av en klient vid Boråsanstalten mötte jag en blå bubbla, så det är nån boråsare som redan gjort premiärturen :-) Såg bara som hastigast... men mitten 60-tal, sea blau kanske? Någon som känner igen?

3,308 Senaste redigerad av Hebster52 (2014-02-28 19:23:49)

Frederik skrev:

Jäkligt läckert! Du har inte funderat på att emaljera detaljerna, men kanske pilligt svårt att få snyggt i små mönster?

Funderat, ja. Men inte testat än å har dåligt med erfarenhet på emaljering så jag går lat vägen å penslar dit de olika färgerna på rätt ställen lagom tjockt så när man våtslipar planar man bara ut färgen å blottlägger ren mässing på oetsade ytor. Blir att spraya på lite klarlack sen när den är klar. Mässingen blir lätt oxiderad å ful annars...

Gör jag enfärgat så sprayar jag bara på färgen ett antal varv för lagom färgtjocklek.

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36

3,309

Skruvar bromsar.

http://www.ssra.org/ssra_forum/download/file.php?id=20367

3,310

Jag spenderade förmiddagen med att rengöra och renovera en IDF förgasare, och montera den på ett enkelinsug.
När allt var klart och monterat på insuget så började jag fundera och mäta lite. Och kom fram till att det inte passar på någon av mina bilar.......  ICQ/ac
Förgasaren kommer upp i höjd med fläktkåpan och på bussen är det bara några cm kvar till taket i motorrummet, och på ghian blir det ännu tightare.
Så det var inte min bäst spenderade garageförmiddag ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

3,311

Tacka vet jag Original. Det passar.  ICQ/ag

3,312

lasslo skrev:

Jag spenderade förmiddagen med att rengöra och renovera en IDF förgasare, och montera den på ett enkelinsug.
När allt var klart och monterat på insuget så började jag fundera och mäta lite. Och kom fram till att det inte passar på någon av mina bilar.......  ICQ/ac
Förgasaren kommer upp i höjd med fläktkåpan och på bussen är det bara några cm kvar till taket i motorrummet, och på ghian blir det ännu tightare.
Så det var inte min bäst spenderade garageförmiddag ICQ/ab

Finns ju låga luftfilter  ICQ/ab

Och om dessa inte passar kanske du kan modifiera lite

If one does not fail at times, then one has not challenged himself.

Early Bay 71a "Polisbussen",  Bubbla 61a,  Bubbla 62a ratlook R.I.P

3,313

Jo, visst finns det låga filter, men man måste ju få in luft oxå ICQ/ab och E-rören slutar Max en cm från taket i bussen, och i ghian går inte ens förgasaren utan rör under luckan ICQ/ab
Att sänka insuget går inte heller lätt, generatorn är ivägen.

Det får bli dubbla förgasare istället, jag spenderade eftermiddagen på att hitta felet på dom, dom gick inte att få till förra säsongen? Drog bara en massa bensin och gick illa. Men jag har hittat lite "fel", så det borde nog bli bra. "Gör om, gör rätt"....

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

3,314

Äter våfflor,lyssnar till Nat King Cole,sippar lite lätt på en whisky efter att vi utforskat närområdets småvägar med bussen..knastrar lite hemtrevligt i vedspisen,kunde ha det mycket sämre en söndagseftermiddag...  ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

3,315

letar efter en fräsch volvo 740....

3,316

Kollar 2332 turbo på Discovery  ICQ/ab

En cigarr kortar livet med 2 minuter
En whisky kortar livet med 4 minuter
En arbetsdag kortar livet med 8 timmar

3,317

Fränt ICQ/af

Typ2 1953 barndoor 11W, Typ2 1961 panel, Typ2 1968 buss,
Typ1 1963 soltak (Herbie), Karmann ghia 1967 m.m.

3,318

Äter lakritsplattor... Nej vänta! Målat första Hebsterwerksloggan svart...  Default/lol

http://i45.photobucket.com/albums/f98/Hebster52/Three%20Five%20Six/2014-03-03%2020.46.22.jpg

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36

3,319

Provkör mina nya terrängdäck:)

http://www.forumbilder.se/DC5V0/4image.jpg

3,320

Väntar på bättre tider...

3,321

Dricker kalla öl på Vemdalsskalet

3,322

Håller på med att laga innetak på Sneak Peak LVK.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

3,323

Har nu ikväll kluvit den 30-hästare som skall hamna i Spliten, behöver fixas till lite först...

Man skall varken tro, tycka eller tänka, man skall kunna, veta och förstå

VW Limousine 1954, VW Karmann Ghia cab 1963, Chevrolet Parkwood 1961, VW Passat Variant 2015

3,324

Alex's skrev:

Provkör mina nya terrängdäck:)

Gött ICQ/ag

3,325

Precis kört in bubblan i garaget igen, det var en trevlig helg men imorrn är det tåg igen  ICQ/ac