Rostyles är så snygga!
Kan inte bli fel
Bra jobb förövrigt!
En gammal bekant till dig (en bil alltså) står och väntar på min bakgård och väntar på vidareutveckling 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Helsing´s smedja.
Sidor Föregående 1 … 57 58 59 60 61 … 98 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Rostyles är så snygga!
Kan inte bli fel
Bra jobb förövrigt!
En gammal bekant till dig (en bil alltså) står och väntar på min bakgård och väntar på vidareutveckling 
Vågar näst intill inte säga det här men har inte riktigt förstått varför så många tycker de är SÅ snygga..missförstå mig inte,tycker inte de är fula,men höjer dem inte med superlativ som de flesta gör.. 
Man behöver inte tycka dom är snygga Pompejus men jag har nästan alltid precis som Frisk och lowang att " breda rostyles is the shit " !
Och Frisk: Jaså ? Vilken, vem, hur då ?
Eller är det nåt jag ska skämmas för.. 
Man behöver inte tycka dom är snygga Pompejus men jag har nästan alltid precis som Frisk och lowang att " breda rostyles is the shit " !
![]()
Och Frisk: Jaså ? Vilken, vem, hur då ?
Eller är det nåt jag ska skämmas för..
Jag säger bara mörkblå Bay dh, sen om du skäms vet jag inte..... 
Nä, skäms gör jag sällan, är man bara öppen med det mesta så brukar man sällan ha problem med det. Hoppas bara allt är klart och tydligt med den bilen för dej åxå.. 
Nä, skäms gör jag sällan, är man bara öppen med det mesta så brukar man sällan ha problem med det. Hoppas bara allt är klart och tydligt med den bilen för dej åxå..
Absolut, passar mig som handen i handsken! 
Blå dubbelhytt.... Inte äre min gamla då ehh?!!?? Eller min gamla kanske????
En fråga åxå till er som åker straight axel kittad splitbuss. Vad är lämpligast Et och backspace och sånt.. ? Om jag har vända Saab banor ( ventilen inåt ) och mäter in anliggningsytan som på orig.fälgen plus en halvtum åt vardera hållet bör det väl inte ställa till nåt problem ? Och så får man en till synes fet breddning utåt fast det egentligen inte är så mycket..
Trummorna sitter väldigt långt in på splitbussar med straight axle, så du kan köra med väldigt djup kant. Jag skulle nog våga säga att du borde kunna gå upp på 6.5 tums fälgbana. Sedan kan du ju också labba med baktrummorna om hjulen sitter fel i hjulhusen. Det går ju att använda allt från smala typ1 trummor till typ2 och typ3 trummor. Alla har ju olika bredd.
7" breda BTR med -32mm! offset går in på en split med korta SA axlar..
Tackar, då var det som jag trodde att utrymmet inte ställer till nåt. :-)
God dag kära bönder !
Jag hade planerat en road trip sen ett tag tillbaks dels för att hämta en läm i Ockelbo och att göra några garagebesök längs vägen. Det var planerat att att först åka till Speed weekend i Årsunda och ta garagebesöken på hemvägen men då vädret var som det är och att sen hela tävlingen blåstes av så blev det inte så alls utan alla planer fick struktureras om då Grenje ringde på fredag förmiddag och sa att han fått en bubbla som måste hämtas i helgen !
- Hmm, ok , var då ? Vad är det för bubbla ? Och behöver du en till ?
..blir ju de naturliga frågorna men det visste vi ju båda att gratis är gott och då den stod så lämpligt till så blev road tripen dirigerad till att åka i Grenjes trogna skrothämtar buss och ta vägen över Stråtjära där Bubbla vraket som skulle vara en 1303 men vissade sej var en 1302 stod.
Jag hade pratat med både Löf och Thomas Å om besök men de var åxå sugna på en garageturné så jag och Grenje drog iväg på slask och snö mot Bollnäs på lördagsmorgonen och hämtade upp dom. Värsta bukkake vädret mötte oss längs vägen men vi tog oss fram och lastade 1302an hos en yngre förmåga, mest intresserad av att förstöra bilar verkade det som så Grenje gjorde nog en välgärning att rädda en bil iaf. Inga fler luftkylda där dock. Mest 740 och Audi 100 typ..
Därifrån så genade vi skogledes mot Ockelbo där vi bestämt med Easos om en kaffepaus och att kika in hans DH, Dosan. Alldeles nylagd primer mötte oss och efter nån timmes snack och koll på hans fina bilar och utrymmen ( däribland en festlokal som inte går av för hackor !
) så skulle vi till Fiddes "hemmagarage" för att hämta upp min lem...läm menar jag! Men precis när vi svängde ut från Easos så sprang vi på Jocke Boström och då slipper han minsann inte undan utan då skulle vi se hans BD objekt åxå. Uppställt torrt och fint på en vagn i en stenlada så står den säkert i väntan på tid och möjligheter men vilket fint objekt ! Grym patina och väldigt välhållen i plåten ! Den hoppas vi snart få se en tråd på Jocke.
End of part 1.
Part 2.
Efter vi torkat upp dregglet vid Jockes buss så rullade vi vidare för att hämta upp lämmen hos Fidde och vi fick även en tjuvkoll på the Desert Fox ( första bilden med färg !
) då Papa Sjöblom låste upp garaget, även den med nylagd färg så nu är det närmare än nånsin att få se den på hjul!
Fiddes grymma Zwitter skymtar bakom på den bilden och vid bilden med lämmen står en ´58 panel som för övrigt är till salu.
Nöjda och glada efter en halv dag i Ockelbo skogarna så vände vi hemåt och var där in till Thomas lokal där projekt Träskmonstret rullar på , hoppas bara Thomas slutar gruva sej för att slå på svetsen och sätter fart.
Men det ser riktigt bra ut så här långt !
Löf har ju även han gjort sitt bästa för att fylla upp utrymmena på Ranchen så där står numera två trötta Split objekt till, en EH och en Panel och en 411 i ett väldigt fint skick som gick som bruksbil då han bodde i Nårje för en par år sen men nu behöver en liten service för att komma ut igen. Kanske blir det nu då jag outat den böjelsen för omvärlden..
Så efter en burgare på Mamma Mos så for jag och Örjan hemåt , nöjda och glada som bara två VW tokar kan vara efter en roadtrip runt halva Gävleborg och efter ett glas rött i soffan somnade man fint igår kväll!
End of part 2.
Part 3 med bilder på Löf´s samling och vad det är i dunkarna vid EH´n vet jag inte... törsade inte fråga heller...
Men nu kanske det äntligen kan bli ett ryck även i Helsings smedja efter denna inspirations resa. Väl mött go´vänner ! 
Verkar som en givande road tripp.. många trevliga fordon på g i bygden... 
Verkligen fina bussar och bilar
en liten roadtrip är aldrig fel
Tänk om man hade haft så fina lokaler, hade ju underlättat en del 
25liters dunkar i ett garage i Hälsingland... är väl inte så mycket att fundera på vad som är i dom dunkarna... 
25liters dunkar i ett garage i Hälsingland... är väl inte så mycket att fundera på vad som är i dom dunkarna...
Nä precis, vad som är i dunkarna är ju ganska självklart, det jag funderar över är väl snarare varför det finns något kvar i dem... 
Såg ut va en trevlig runda 
Löf skrev:25liters dunkar i ett garage i Hälsingland... är väl inte så mycket att fundera på vad som är i dom dunkarna...
Nä precis, vad som är i dunkarna är ju ganska självklart, det jag funderar över är väl snarare varför det finns något kvar i dem...
Dom där två dunkarna är ju bara toppen på isberget... 
Jo jäklar , det var en kul resa !
Synd man inte är så bra på att skriva ner allt man vill få fram men det får duga..
Apropå dunkarna så tror nog jag att det är ditt hemkörda balsam med tanke på vilket fint Barbie liknande hårsvall du fått till på huvvet! 
Studiebesök av Elias och Seb igår ( EDman och Spaanheden alltså ) . Ingen blev väl nåt klokare av det men jag fick ju tvinga mej själv ut i smedjan för att slå på lyset iaf..
Turbomike var hit i söndags åxå så det har blivit en del vw snack i veckan. Köpte ett par förgasare av Micke åxå så man kanske får nån nytta av 1:25 vipporna jag ska montera i Boderusbussmotorn innan sommarn. Men utan bild har det väl inte hänt så vi får väl se vad det blir av det .. 
Vad hemlig spaan ser ut att vara. Hade ni det så mysig?
Trevliga killar dom där, Jesus och Silversurfaren. 
Man få tacka för gott kaffe åtminstone och väl bemött sådär på kvällskvisten.
Klokare kanske man inte blev något nämnvärt, men ej dummare heller!
Man har det alltid mysigt i en vw-verkstad! 
Sidor Föregående 1 … 57 58 59 60 61 … 98 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Helsing´s smedja.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.