1

Hallå, är det någon som har erfarenhet från att hyra gammal vw på Malta? Vi ska dit i sommar, och istället för att hyra en vanlig standardbil tänkte jag överraska sambon med någon typ av vw, typ 1, 2, 3 eller 4 spelar mindre roll, men luftkylt ska det det ju vara!

Har försökt googla runt, utan resultat, så all hjälp i frågan tas tacksamt emot... /Andy

412 ls variant -74 ( min 1:a bil, borta sen länge...)
1302s -71
Typ 2 -74
412 le variant -73
Typ 3 variant -64
412 pickup -73

2

Är det vanligt att det hyrs ut gamla vw´s just där, eller? Vet typ ingen annan stans i världen de går hyra en gammal vw, men dom kanske har något special?

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

3

Det finns faktiskt iaf ett ställe i världen där man kan hyra gamla vw ICQ/ab
http://www.classiccampervanhire.co.uk
Det finns flera ställen som hyr ut gamla bussar i UK:)

Åk dit istället Andymalm ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

4

Ja det var en lång artikel i Camper and Bus i slutet av förra året. Men det var ju alltså ställen u UK som hyrde ut bussar, fanns ganska många faktiskt, både split och bay fanns det att hyra...

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
VW T2 Baywindow Deluxe - 1975

5

50 split skrev:

Är det vanligt att det hyrs ut gamla vw´s just där, eller? Vet typ ingen annan stans i världen de går hyra en gammal vw, men dom kanske har något special?

I Kapstaden fanns det iaf för några år sen två uthyrare av gamla typettor. Boland Best Beetle och Kaefer Hire.

Våga åk hög buss och se ner på dina medtrafikanter.
Westfalia Tin Top -72 Baja Bay
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=4668

6

50 split skrev:

Inte vad jag vet, det var därför jag frågade ...  ICQ/ad  jag VILL hyra en, om det inte finns blir det nån tråkbil. Bil ska vi ha iallafall!

1302s -71
Typ 2 -74
412 le variant -73
Typ 3 variant -64
412 pickup -73

7

lasslo skrev:

Åk dit istället Andymalm ICQ/ab

Resan till Malta är redan bokad o betald, tror dessutom inte att sambon tycker att det är skäl nog att välja uk istället  ICQ/ag

1302s -71
Typ 2 -74
412 le variant -73
Typ 3 variant -64
412 pickup -73

8 Senaste redigerad av Andymalm (2014-02-27 22:18:40)

Hittade en maltesisk vw grupp på Facebook, och har nu lagt ut lite krokar, så förhoppningsvis kör jag luftkylt på Malta i sommar...  ICQ/ag

1302s -71
Typ 2 -74
412 le variant -73
Typ 3 variant -64
412 pickup -73