1

Jag håller på att laga mina soffor till barndooren och jag har fått ihop allt utom sittdelen fram.

De yttre 20-30 centimetrarna på högersidan är bortom räddning.

Så min fråga är om nån har en slut klädsel till en brun framsoffa som jag kan få köpa loss. Kravet är alltså att ca 30cm från högersidan går att använda. Helst beige från en sen barndoor, men då jag misstänker att det är smått omöjligt att få tag på, så funkar det också med en ljusbrun från en tidig splitbuss. Färgerna ligger ganska nära varandra.

Tidig splitbuss och barndoor klädsel känns lättast igen på att den är brun med svart kederlist. Dom nyare är brun med vit kederlist.

Jag är desperat och betalar extra bra för en barndoorklädsel och bra för en splitbussklädsel   ICQ/ab

2

Fick inte du en bit av mig ??? ska du ha mera ??

3

MickeP skrev:

Fick inte du en bit av mig ??? ska du ha mera ??

Jo, jag fick klädseln till hela sittdelen, men jag var ut och synade den. Den är tyvärr för hård och spröd för att kunna användas. Annars hade det varit en perfekt bit.

4

Du får väl mjuka upp den på något vis ICQ/ab  Om jag minns rätt var den spröd som ett lövtunt kex ICQ/ae

5

Prova glycerol. Det brukar göra susen på gamla, torra gummimattor

6

Annars kan du prova att lägga biten i en plastsäck och hälla i amorol, det mjukar upp det mesta som är vinyl eller gummi

7

Ok, tack för tipsen. Glycerol hade apoteket, men Amorol blir nog svårare att hitta. Jag hittade inget då jag googlade.

8

Armor all kanske?  Default/hmm
http://www.seab.se/produkter/armor-all/

Bubbla -62