1

Hej!
Jag har mödosamt letat reda på en del fotografier jag har, föreställande olika gamla VW, nu hittade jag senast en del bussar t2 och t3, bland annat en gul med blåljus...

Men jag behöver hjälp, min gamla dator lade ju av, övertog därför sonens dator när han köpte en Mac, men den har Win. 7 Premium, det finns ingen matchande drivrutin till min gamla HP skanner (försvenskad stavning) och Windows 7. HP hävdar att dom inte kan bistå med drivrutiner till mer än sju år gamla produkter.
Så om nån vänlig själ här, kan tipsa mig var jag kan ladda hem någon passande drivrutin, bjuder jag i gengäld på några bilder.

Jag vill minnas att jag har en ambulans/sjuktransport splitbuss på bild, som tillhörde Öckerö kommun, eller möjligen Sjöräddningen (SSRS), den bemannades iallafall av Sjöräddningen på Rörö... eller vad fasen, Rörös brandvärn och Sjöräddningen består ju i stort sett av samma personer.
Hav dock inte så stora förhoppningar att denna splittbuss är vid liv, då Kattegatts elektrolyt sprider sig upp över land och tär hårt även på fordon av senare årsmodeller med gott rostskydd...

Återkommer med produktnamnet på skannern.

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

2

Ingen länk, men när jag uppgradera till Win 7 så fanns det inte några drivrutiner för min gamla Minolta Dia-scanner, då även Minolta utgått som varumärke.
Efter ett bra tags googlande  och irrande på nätet så hittade jag till slut en snubbe som skrivit egna drivrutiner för just den scannern till Win 7. Och det funkade!  ICQ/ag

Så ut att googla och surfa forumtrådar, ibland till "förbannelse", så kanske-kanske...  ICQ/ab

Att leva på en Ö är att aldrig ha ryggen riktigt fri.

3

ScanJet 5370C heter den.
Alltså jag tycker det är totalt onödigt att behöva köpa en ny skanner då denna funkar utmärkt, om jag nu kan få tag i rätt drivrutiner. Inte fasiken köpte vi nya bilar bara för att vi fick högertrafik, och inte heller långt senare när vi fick blyfri bensin, vi bara uppdaterade drivrutinerna, och i det senare fallet, ibland även hårdvaran.

iZac, om du kan hjälpa mig mer exakt skulle jag bli glad ICQ/ab

4

ICQ/ae
http://www.solvusoft.com/en/update/driv … 000/5370c/

Döda flugor svävar i vår rök
Faran lurar bakom nästa krök

5

jag har en gammal scanner som inet stöds I Win7.
Men jag kör scanner via XP emulatiorn och I Win 7 med bra resultat.

"ljushuvud"

6

Skall testa den i morgon, tackat allra mjukast!

7

Mr 56 skrev:

jag har en gammal scanner som inet stöds I Win7.
Men jag kör scanner via XP emulatiorn och I Win 7 med bra resultat.

Ok... Finns det en emulator i sjuan, eller måsta jag leta reda på en sadan också?

8

Nej det funkade inte.
Det var ett annat driver uppdateringsprogam som installerades istället.

9

Här verkar kunna vara en lösning om man läser tråden.
http://www.dpreview.com/forums/thread/3579154

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

10

Här hänvisar HP själva till 3 djeparts källa .
Kanske finns någon lösning där.
http://h20566.www2.hp.com/portal/site/h … cachetoken

VW Typ 2 1967

11

Dum motfråga, skall jag översätta och skriva in: "run programs made for older versions of window" i startfältet då?

Konstigt att det inte står i Windows hjälpfil, men jag skall prova senare idag.

12

Björn J. skrev:

Dum motfråga, skall jag översätta och skriva in: "run programs made for older versions of window" i startfältet då?

Konstigt att det inte står i Windows hjälpfil, men jag skall prova senare idag.

Jag förstår inte frågan?
Kan du utveckla. ICQ/ab

VW Typ 2 1967

13

Din scanner är listad under http://www.hamrick.com/vuescan/hp.html och eftersom windows inte hittar någon drivrutin och hp inte har officiellt stöd bör du avstå enligt mig med att få den att fungera direkt (den är för gammal för det tyvärr).
Prova att ladda ner hamricks vuescan http://www.hamrick.com/#download och se om du får in någon bild, är drivrutinen inbyggd i programmet är det nog den lättaste vägen att gå.

Windows hjälpfil kommer inte ge dig något bra svar för en såpass gammal scanner och hp har inte ens själva någon support för den, men det finns som tur är alternativ som inte behöver kosta om du inte vill det ICQ/ab

It's dancy time! Dancy dancy 'till you cry!

14

Tack för svaret, Tysken, skall kolla länken.
Då det finns några surfplattor och bärbara datorer samt ett nyligen utbyggt nätverk i huset går ju funderingarna åt en kombinerad nätverks skrivare/skanner. Men tänkte att jag skulle slippa byta apparater. Hursomhelst kostar en ny sådan maskin obetydligt mer än var en omgång färgpatroner till bläckstråleskrivareskrivaren kostar... Suck. Men hade hellre köpt nya kuddar till växelådsupphängningen...

15

Björn J. skrev:

Tack för svaret, Tysken, skall kolla länken.
Då det finns några surfplattor och bärbara datorer samt ett nyligen utbyggt nätverk i huset går ju funderingarna åt en kombinerad nätverks skrivare/skanner. Men tänkte att jag skulle slippa byta apparater. Hursomhelst kostar en ny sådan maskin obetydligt mer än var en omgång färgpatroner till bläckstråleskrivareskrivaren kostar... Suck. Men hade hellre köpt nya kuddar till växelådsupphängningen...

kisavw var den som googlade fram det, jag bara förenklade det lite ICQ/ab
Säg till hur det gick sen vetja.

Är det en stor serial kontakt på skrivaren, usb eller kör den via en nätverkssladd?

Det man kan göra är att köpa en printserver för någon hundring, och kan då koppla in den direkt i routern.
En printserver brukar oftast vara en liten *nix baserad maskin som har alla drivrutionerna i kärnan, men hur den kommer att fungera med det övriga nätverket eller om den kommer vara lätt att ställa in är svårt att sia om..
En kombinerad bläckskrivare med scanner och printserver är ofta att föredra om det är ett litet hemmanätverk med mindre än 15 enheter såvida man inte gillar att ställa in saker som fungerar ok annars ICQ/ab

It's dancy time! Dancy dancy 'till you cry!