Letar grejor till ett Trike bygge. Motor storlek eller skick spelar inte så stor roll då dne ska renoveras kan iofs vara intressant med en fräsh motor oxå, helt 411 eller 1600 motor men även intresant med 12 och 1300. Två växelådor där skicket på den ena absolut inte spelar någon roll då endast skalet ska användas. Även intresserad av två lätt bräddade plåtfälgar.
Pm
Jag har en hel del olika motorer i olika skick.
Kom gärna förbi nästa vecka (efter det ska jag flytta allt till ett annat förråd).
Verkstadsgatan 17, Södermalm, Stockholm
08-6582280
Modern cars are nothing but visual pollution !
Eftersom du bara behöver det ena vxl.huset som en distans kan du ju lika bra skaffa bara huset(inte en hela vxl.). Finns på hyllan, liksom allt annat i vxl.-väg.
Välj inte för små hjul(liten rullningsomkrets). Du kommer att bli besviken när det varvar för mycket(vanligt problem för Trike-åkare).
Mats
0705-69 33 43
Har en låda med sprucken växelförarkåpa om det kan va intressant
-74 Enkelhytt såld
-75 Buss
-77 Enkelhytt halverad
Tack för alla svar. har nu fått tag på en fräsh 1500 med 2 stegsatomat samt en IRS. Efersom jag bara ska använda husent på automaten tänkte jag att om nån behöver en automatlåda så kan jag byta den mot ett tomt hus med axel (+ svänghjul). Synd att kassera automaten om nån vill ha den, bara gått dryga 5000mil. Söker fortfarande två lätt breddade plåtfälgar samt drivaxlar.
Finns även värmekammare och avgas i fint skick från 1500an. Kommer även beköva dubbelförgasare till motorn då jag vill få ner höjden på bygget.