Vackert!!
Är det 6v ignitor? Köpt var?
T1 1200 1963 med tummeliten campingvagn från 1963
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » VW 1200 - 1960 / Done!
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 … 15 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Vackert!!
Nej, det är 12V Ignitor, produktnr: 1845. Hittade den på eBay i USA.
/ P
Vackert!!
6v ignitor finns hos CSP.
http://www.vwcsp.se/product.asp?hkat=14 … r=4-171-19
wille skrev:Vackert!!
6v ignitor finns hos CSP.
http://www.vwcsp.se/product.asp?hkat=14 … r=4-171-19

Bitumenplattor monteras på plats. Mycket värme och lite kontaktlim hjälper till att forma plattorna. En sådan där rulle att pressa ner kanter, eller vad den nu används till, hade varit fint att ha. Har man inte det hettar det bra på fingrar/händer. 

Snyggt!
Bitumenplattorna... är det mest för ljudisolering eller vibrationer... eller både och? Är det inte risk att det blir rost mellan dem och golvet i vårt fuktiga land, eller spelar det ingen roll? Funderar nämligen på att göra samma sak på mitt Typ1-projekt, men har hört både bu och bä.
Snyggt jobbat
var köpte du Bitumenplattorna? Tjocklek? 
värmer man ner asfaltmattan, så den ligger kloss mot plåten så ingen fukt kommer i mellan så är nog risken för rost däri mellan, liten..
man får helt enkelt använda en rulle och rulla ner ryla för ryla tills det sitter hela vägen.. med värme blir den mjuk och följsam.
dämpar oljud och ger en stummare (dyrare) känsla. 
Snyggt jobbat
var köpte du Bitumenplattorna? Tjocklek?
Det är Biltemas Bitumenplattor, 3 mm tjocka. Ett paket om fyra plattor, 169:-, tror jag att det var. Du behöver tre paket om du ska lägga på hela plattan inklusive tunneln. De blir medgörliga och lätta att arbeta med om man värmer ordentligt med värmepickan.
@goopher: På min Notch monterade jag också Biltemas Bitumenplattor och efter två år finns inga spår av fukt eller rost på plattans insida. I all fall där jag tittat.
. michaelth beskriver det bra!
Tack boys! Här ska läggas bitumenplattor 
Dagens arbete: huvudbromscylinder samt det långa bromsröret. Det tar sig...

Fick tillbaka mina droppade spindlar med nypressade King Pins, eller vad det nu heter, och bussningar från en känd VW-kille i Södertälje. Provmonterade höger sida, hade 7,02 mm skillnad mellan övre- och undre bärarm.

Ser riktigt bra ut !
King Pin sitter väl i truckarna på en skateboard ? 
Men kanske heter samma 

Dagens arbete: huvudbromscylinder samt det långa bromsröret. Det tar sig...
Bara som ett tips. Jag tror du har satt det långa röret i fel "hål". Det kanske inte spelar ngn roll, men jag har alltid sett att det långa bromsröret ska vara monterat i den nedre vänstra anslutningen på en enkretscylinder.
(Lånad bild från nätet).
Jamen – du har ju helt rätt. Nu när jag tittat på några bilder så sitter den på vänstersidan på huvudcylindern och inte i övre mitten. Det får vi fixa till.
Provmonterade höger sida, hade 7,02 mm skillnad mellan övre- och undre bärarm.
Perfekt 
En krets = samma tryck i alla utgångar, dvs ingen betydelse vilken utgång du använder men nu blev det ju mer "original" likt 
Helgens resultat i garaget. Saknar ett par bromssköldar till framtrumbromsarna (-65), om någon har räddningsbara till försäljning så hojta gärna till. Nu måste jag ge mig på växellådan vilket jag dragit mig för.

Det börjar bli dax för ett besök hos dig..ser mkt fint ut
Ojoj så snyggt det blir! Sådär snyggt skulle man vilja ha det själv, måste vara en fröjd att montera ihop när det ser ut sådär 
Japp..på ett ungefär... 
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 … 15 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » VW 1200 - 1960 / Done!
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.