1 Senaste redigerad av easos (2014-04-18 14:12:24)

Tjena !

Jag funderar om man ska byta ut rutgummit runt bakre sidorutorna....
classicvw har inga under kategorin baywindow men funderar om det är samma mått på
dessa:
http://www.classicvw.se/rutgummilist-t2 … ts_id/1511
Det är till splitt egentligen men kanske är samma mått ?
Någon som vet ?

/Andy

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

2

Splitens rutor är större tyvärr, måttade nyss.  Kommer ej ihåg exakta måtten men det spelar väl ingen roll då det ändå är fel'!  ICQ/ad

3

Alander skrev:

Splitens rutor är större tyvärr, måttade nyss.  Kommer ej ihåg exakta måtten men det spelar väl ingen roll då det ändå är fel'!  ICQ/ad

jaså.... skit då.. undra va man får tag i rutgummi för sidorutorna då da !?
Får luska lite på nätet... eller om någon vet får de gärna skriva det ICQ/ab

4

Hej,

http://www.paruzzi.com/webshoppen/?zoek … up=45&

//Erwin

5

Tackar ! ICQ/ab

6

Dom där skulle inte jag våga köpa då det inte finns bild. Det står att de passar 68-74, men dubbelhytten hade öppningsbara fram till 70 eller 71 och efter det blev det en fast ruta. Så det är svårt att veta vilken modell Paruzzi säljer.

Här har du en länk till Custom&Commercial de har listen på bild, men jag hittar den inte i sortimentet. Men då dom säljer själva glaset till sidorutan, så borde dom ju även sälja listen. Annars får du skaffa öppningsbara istället. Dom finns det lister till.
Annars kan det vara värt att prova en list från en sidoruta till split. Dom är ju mindre, men gummi kan ju töjas.

Här har du i alla fall länken till Custom&Commercial.

http://www.customandcommercial.com/vw-b … dow_parts/

7

Demian skrev:

Dom där skulle inte jag våga köpa då det inte finns bild. Det står att de passar 68-74, men dubbelhytten hade öppningsbara fram till 70 eller 71 och efter det blev det en fast ruta. Så det är svårt att veta vilken modell Paruzzi säljer.

Här har du en länk till Custom&Commercial de har listen på bild, men jag hittar den inte i sortimentet. Men då dom säljer själva glaset till sidorutan, så borde dom ju även sälja listen. Annars får du skaffa öppningsbara istället. Dom finns det lister till.
Annars kan det vara värt att prova en list från en sidoruta till split. Dom är ju mindre, men gummi kan ju töjas.

Här har du i alla fall länken till Custom&Commercial.

http://www.customandcommercial.com/vw-b … dow_parts/

Tack Demian.. mja funderingar är om jag ska "hotta" upp de rutlister jag har..
de är lite torra med färg på men det kanske går nog att snygga till lite om man vill.. ICQ/ab

8

Csp kunde fixa till fast ruta när jag hade dubbelhytt en gång i tiden, typ 2 år sen

Ät gul snö, det kan vara öl.

9

Glycerin eller Glycerol är bra att mjuka upp gammalt gummi med. Säljs på Apoteket. Blanda 50/50 med T-sprit så tränger det in bättre. Lägg på flödigt och torka bort överskottet efter någon dag.

/Janne

Bay 78 Kleinbus under uppsvetsning, Bay 77 Donatorbuss (skrotad nu), T23 projekt

10

Tack för tipsen gubbar ! ICQ/ab

11

Jag fortsätter på denna tråd... Jag vill ha hjälp !
Jag behöver sidorutor bakre & förar & passagerare-rutor
samt ventrutor (fasta) för mina rutor är noppriga som fan.. massor av svetsnoppor..
tråkigt att hänga dit  sådana rutor när man har grejat & får den skapligt fin.
Så SNÄLLA hjälp mig att hitta rutor som är i bra skick eller om ni vet var jag kan hitta nya till bra pris !

Tacksam för hjälp !

mvh/
Andy

12

Jag skrotar en sj dh, kan kolla skick på rutorna imorrn

13

Det stog en Dubbelhytt bay-pickup på Hammarskroten annars i höstas ?.har för mig att rutorna satt kvar i den..är ju inte alltför långt att åka heller

S

14

nöjden skrev:

Jag skrotar en sj dh, kan kolla skick på rutorna imorrn

Okej ja.. jag hade glömt bort att stenis kanske hade så jag ska kika med honom först.

notch63 skrev:

Det stog en Dubbelhytt bay-pickup på Hammarskroten annars i höstas ?.har för mig att rutorna satt kvar i den..är ju inte alltför långt att åka heller

S

Har snackat med en kille som jobbar där & den fanns inte kvar sa han tyvärr.

15

Har kollat min nu och dom verka vettiga. Du får ta alla för en femhundring