Fast i detta fallet så är ju ovansidan perfekt formad.
Bara att gräva fram en bandsåg eller nåt som är gjord för skumgummi. 
GRYMT PROJEKT! (Y)
Tack.
Bara låta flitens lampa lysa nu, så man kan åka en massa buss när dagarna är långa och kvällarna ljumma. 
Tog och ställde in en stol för att torrköra lite.
Man sitter fan perfekt. Exakt så högt/lågt som man vill sitta och stabilt.
Man får dock inte bli bredare om arslet, för det var nästan lite skruvstädsvarning på det.
Testade den på kjolstyget och även ett bredare akterparti kom i. 

Vad sökte du på ebay då du letade stolar?
Allt möjligt har jag för mig.
Bucket seats. Buggy. Porsche 356. etc etc.
Man ser nån referens i någon annan annons och börjar söka på det.
Ska bygga en liten potta mellan framstolarna med, som hunden kan ligga i.
Lagom höjd så hon kan titta ut. 
Igår sa jag till mig själv, att om det är okej väder imorron så ska jag fan köra in och besiktiga bussen.
Tittade på prognosen och den såg lovande ut. Har ju officiellt vår här nere från idag. 
Bultade dit stolarna och bältena.
När det var dags att köra så slog det mig att jag glömt att sätta fast batteriet.
Märkte att den blinkade märkligt åt höger. Tittade lite extra hårt på en kabelsko och den erkände att den inte satt fast.
Krimpade om lite och allt vart besiktningsbart.
Körde in och snackade lite med dom vanliga grabbarna, men där var det fullt. Så man hamnade i ombesiktningslinjen hos en liten tjock, sur gubbe. Grattis.
Han suckade och pustade och menade på att nog behövde gå på toaletten.
Tittade lite i datorn och pustade lite till. Tittade in i den helt plåtrena bakdelen och sa att den ju var regad för sju pers.
Jupp, sa jag. (Inga krav på att ha varken säten eller bälten)
-Den är regad med drag. Jupp, sa jag.
-Den är inte helbilsgodkänd så du måste ha det på.
-Du kan inte ta allt annat då så kommer jag och visar den med draget på? Det tar ju en kvart att montera.
-Nej.
Och öppnade porten.
Körde hem och skruvade på draget, bokade en tid på nätet och kastade in triangeln som jag ju glömt. Finns inget viktigare.
Väl där så fick jag en av dom vanliga grabbarna.
Snackade lite skit och så. Den fete sure snurrade runt bussen som en katt kring varm gröt.
Uppe på lyften så tog han en ficklampa och lös och tittade.
-Jag trodde inte du ville arbeta, menade jag på.
-Näää, det vill jag inte heller, men jag får ju se så att det görs rätt det här.
Jojo.
Blankt papper blev det!!

Så nu är det bara att börja sänka. 
Grattis! Så frän buss 
Grattis!
Känns som ett vanligt fenomen på bilbekämpningen (bortsett från vwestin
)
Så nu är det bara att börja sänka.
men du besiktiga med uppflyttad framvagn??
Hur ser det ut med dina styrstag fram? hur mycket är rambalkarna notschade nu?
Skönt att det gick så " Lätt" att få genom din buss.. spännande när..... jag kommer så långt med min buss den e ju nästan lika mycket moddad 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Absolut med uppflyttad framvagn. Orkar inte hålla på och bygga om för att besiktiga.
Vet man hur en bay ser ut så är det ju klart att man ser det, men om man inte har 100 koll på det så är det nog inte helt lätt. 
La en gummimatta över övre röret. Kommer att valsa en plåt och skruva dit den över röret. Så kan man klä och göra snyggt sen.

Sen underifrån vette tusan om det är enklare.
Visst, man kan ju se att det är tubbat som fan för styrstaget etc. Allt ser ju lite fel men lite original ut.
Tror det kan va lurigt att syna bluffen.

Snyggt jobbat
Ja den ser ju nästan original hög ut 
Early Bay 71a "Polisbussen", Bubbla 61a, Bubbla 62a ratlook R.I.P
Bra jobbat J:son ! Om jag minns rätt är det notchat ca 45mm uppåt i ramen vid styrstagen.
Så här ser det ut från andra hållet men med splitframvagn monterad :
Fast denna framvagnen är inte uppflyttad.
Om man dessutom flyttar upp den så kommer ju även styrstaget att va högre upp. Och då räcker nog inte den notchningen på bilden.
Det gäller att klura lite på det. Mäta två gånger och såga en som det heter.:)
Inte ett höjt ögonbryn över bakvagnen dock. 
Tja ja e lite i valet, att hänga dit en original framvagn på min, som är något sänkt, och höja bakvagnen lite, när det blir dags för min buss.....
jag har ju strävat efter att få så mycket av balkarna att se original lika ut..
Faaaast sen har jag ju fördelen av, att ha en högerstyrd privatimporterad camping buss. och den var ju en del ombyggd redan vid importen.. tror jag 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Grattis till lyckad besiktning..alltid lite lättare att leva efteråt.. 
late,
in love,
and a little drunk..
Tack din glädjespridare. 
(du skulle haft det istället för Boxerville Supporter.
)
Härligt! 
Najs congrats ! 

120 2014-02-22 18:18:47 Senaste redigerad av Franke (2014-02-22 18:19:36)
Jag tror att dom flesta som sänker på detta vis ändå inte sänker så mycket att mer notchning är nödvändigt. Vill man åka riktigt lågt kan man även trixa med att bocka om spindlarna eller dra växellänkaget på ovansidan och köra med en orörd hjälpstyrarm.
Notchningen är dock det minsta problemet för om man ska sänka ordentligt måste motor,låda och styrsnäcka flyttas upp om man inte ska köra sönder grejerna.
Men va faan vad lågt det ska va då!
Grattis på dig kompis, snyggt jobbat.
Härligt 
Ska bli kul att se den här "klar" ! Du ligger ju bra till tidsmässigt inför sommaren... 
Efter att först ha inväntat att brevbäraren skulle olla klart mitt paket, som vanligt, över helgen, så landade mina "nya" fuggar i måndas.
1350:- skulle jag betala i tull och moms.
Kommer inte på fråga menade jag och skickade in ett kvitto från säljaren på ett betydligt lägre belopp.
Sen. Ska. Kvarnarna. Mala. Lååååångsamt.
Herre gud liksom.
Idag, fredag, halv fyra, gick det bra att hämta dom till en betydligt rimligare tull- och momskostnad.
Men det blir nog bra. :-)

Och på vägen hem så smet jag in om lowang och hämtade lite färg. 

Dubbla Weber är bara sååååå manligt 
Early Bay 71a "Polisbussen", Bubbla 61a, Bubbla 62a ratlook R.I.P