Ljudet uppstår så fort jag vrider på tändningen, oavsett blinkers.
Då är blinkersen kanske felkopplade också, liksom andra grejer i din bil. Har du ett kopplingsschema?
Ja det har jag men jag är inte direkt en elexpert så man får väl ta en dag och göra det ordentligt!
Låter som en god idé.
Problemet med vindrutetorkarna åtgärdade, två sladdar hade åkt av från knappen. Men, nu har jag hittat fel! Jag har bara ström i en enda sladd in!
Problemet med vindrutetorkarna åtgärdade, två sladdar hade åkt av från knappen. Men, nu har jag hittat fel! Jag har bara ström i en enda sladd in!
Ström i sladden får du bara om någonting drar ström i slutet av sladden.
In i vaddå? Säkringsdosans?
In i säkringsdosan.
In i säkringsdosan.
Ok, ja där skall det ju vara några till på ingående sida.
Det konstiga är att jag har haft ström i dem förut!
Glappkontakt, av tredje graden
, det är väl en original säkringsdosa med sådana där avlånga säkringar förstås.
Hållarna är inte i mässling, men i fosforbrons, skall vara fjädrande, men jag kan tänka mig att dom förlorar sin sämst efter många år, dessutom blir det en himla massa oxid i dessa dosor. Jag byter alltid säkringsdosor på bilar och andra fordon jag renoverar elsystemet på. Jag köper modernare dosor för flatstiftsäkringar, dom är mycket bättre, dessutom lättare att få tag i.
Kolla också alla kabelskor, ofta måste man klämma i hop den litet för att dom skall ge ordentlig kontakt
Återupplivning av gammal tråd:
Sitter hemma, fått ryggskott, eller något liknande...
Läser i gamla trådar, och undrar här:
Hur gick det sedan? Fick du igång körriktningsvisarna (blinkersen) har du fått monterat och kopplat torkarna?
Kan du starta motorn?
Har du ringt till "brandkåren"? 
Bilen har jag sålt, med åtgärdat elfel! 
Alla fel som kvarstod var att det var dålig kontakt här och var. Jag skodde om alla kablar jag kunde hitta och fixade finare jordning överallt. Saken var klar och jag la ut den alldeles för nya bubblan på blocket och köpte en sju år äldre bubbla samma eftermiddag som min såldes!
Brandkåren behövde jag inte ringa men nog var det nära några gånger!