1

Har nu insett att om jag skall få det här projektet med min 72:a bay på vägarna under sommaren, kommer jag inte ha tid att renovera någon motor.

Så jag söker nu efter en bussmotor, 72:an har ju det stora motorrummet så både en 1600 motor eller pankaksmotor är av intresse. Det får gärna vara kännt skick på motorn så man har lite koll på vad man slänger in.

Jag bor i Göteborg, men har inga problem att ta en helgtur för att plocka upp motor på annan ort.

2

Fast motorrummen skiljer en del beroende på vilken motor den är gjord för.

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

3

Ok, 72:an kom väl antingen med 1600 eller 1700 motor? Vet du om det endast är dessa två som passar?

4

Lägg upp en bild på ditt motorrum vettja.
Är där plats för en pannkaksmotor så är det troligen utrymme för en tvålitare, och samma variationsmöjligheter om där är plats för en med stående fläkt.

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

5

72 är ju förberedd för större motorer så du kan stoppa i vad som  ICQ/ab
lycka till, snart är de sommar ...

MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
   http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894

6

Ahaa på så vis. Om det bara finns en version av de stora motorrummet så skall det vara lugnt. Hade ju varit fint med lite mer kraft i spisen ICQ/ab

7

Går fint med en -79 2-liters i en -72. Bara växellådan som behöver få lite tillsyn runt svänghjulet.. ICQ/ab

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36

8

Hej, jag söker fortfarande nått som kan få fart på bussen min. Kommer nog åka lite norr över snart så grejer i sthlm-trakten kan också vara av intresse.

9

Kolla blocket ikväll. Fanns en i Blekinge.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

10

Tack för tipset! Kollar upp det