Här kommer en bild på mitt lilla bajaprojekt som börjar närma sig besiktning.

Har pillat med dn ett tag, tänkte inte dra hela historien här, men finns mer bilder i det forum jag normalt hänger i (ej vw)
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » -68 Baja
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Här kommer en bild på mitt lilla bajaprojekt som börjar närma sig besiktning.

Har pillat med dn ett tag, tänkte inte dra hela historien här, men finns mer bilder i det forum jag normalt hänger i (ej vw)
Fränt bygge
Där hänger jag med då och då 
Nu är det dags o börja preppa bubblan för säsongen 
Idag va jag o hämta en komplett IRS bakvagn med låda o allt till en 1303. Taskiga bromssköldar, men annars verkar det vara i riktigt bra skick
Nu kommer jag kunna höja bubblan ca 3" bak hoppas jag, och räcker inte det så finns det ju roliga saker att handla från staterna sen 


Innan jag kapa sönder allt så gjorde jag en jigg till fästet på varje sida till bärarmarna.
Riktigt nöjd med hur dom blev 

Sen ställde jag mig o kapa ur infästningarna. Fy fan vilket grisjobb! Hade vart värt att köpa dessa nya....
På tal om nya så tror jag locken till torsionsfjädrarna har gjort sitt.... Liiiite tunnt med plåt där

Sen skall det bli lite fart på motorn med, fick tag i en turbopreppad weber till bubblan, och fick tag i en turbo med som är på väg till mig. Får hitta nån lämplig soppapump och en bränsletrycksregulator med tryckkompensation bara.
Smart fixtur, det går nog lättare att få dit dom 
Fint Hööken 
Började på IRS konverteringen idag och fick ihop en sida, men på vilken sidan skall brickorna sitta egentligen? Känns inte helt rätt såhär, men blev inte bra med en på varje sida heller. Eller skall det va fler brickor? Grejerna satt inte ihop när jag köpte dom så har ingen aning hur det satt innan.
Fick tag i fula kromade lock till torsionen, men va billiga iaf

Notchat svärden för lite mer utfjädring med, skall tydligen vara precis max vad som går att köra med med orignal drivaxlar, såg lite för mycket ut, men provmätte med drivaxeln och kommer nog vara precis precis på gränsen..
Här syns att jag fick runt 3cm extra utfjädring, blir perfekt o borra ett nytt hål för dämparen så kan jag kapa av det nerstickande fästet en bit med för mer markfrigång

Men satan... köpte en 200mm koppling för bilen är en 68 o motorn en 73:a så det borde ju vart det, men nån idiot har satt dit ett äldre svänghjul med 180mm verkar det som..

Men satan... köpte en 200mm koppling för bilen är en 68 o motorn en 73:a så det borde ju vart det, men nån idiot har satt dit ett äldre svänghjul med 180mm verkar det som..
Kopplingsstorleken följer motorstorlek och inte årsmodell.
Du kanske har en AB-motor som är 1300 DP och då ska det vara 180 mm.
Kopplingsstorleken följer motorstorlek och inte årsmodell.
Du kanske har en AB-motor som är 1300 DP och då ska det vara 180 mm.
Stämmer, min är en 1300DP. Där fick man för att man inte dubbelkolla infon på nätet innan jag beställde. Aja, en 180mm är beställd nu iaf 
Allt på internet är inte sant. 
Dags för en uppdatering
Ganska bra utfjädring 

Vi får se hur länge orginal knutar håller med denna vinkeln vid full utfjädring, va knappt det gick att bulta dit dom

Letar efter en frächare framvagn att installera höjningssatsen i, så det blev asbiffiga gasdämpare fram för lite extra höjd.
Den blev lite hög bak o inte jämnhög heller så får pilla lite med torsionen nån dag. Men visst blev det ballt 

Liten bonusfilm åsså 
Den där åkturen va väl inget, där skulle jag kunna ta mig fram med båda mina... NOT 
Vänta med att justera fjädringen bak till du kört den ett tag. Den har en förmåga att sätta sig några cm efter ett tag.
Trevligt! Har följt tråden på 4x4sweden 
Jävligt frän baja måste ja säga! 
Vart aldrig nöjd med bajadekalen så idag blev det till att skära ut lite nya.
Fick ett klistermärke med en ökenrejsfilm jag köpte så jag fotade den och gick loss med photoshop
En timme senare var två stora dekaler skurna och plockade 

Varför tvätta hela dörren eller bilen när det bara är där klistermärket skall sitta som måste vara rent? 


Nästa projekt blir att sänka den en tum bak så jag får tillbaka lite utfjädring o sparar knutarna lite. 
Jäkligt cool måste jag säga!
Samlar på mig lite inspiration til min 69:as baja.


Det finns Porsche drivknutar som tar mer i vinkel.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » -68 Baja
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.