Funderar på förgasare till mitt stundande 1641 bygge...
För en som är helt novis på förgasare, vilket är o föredra
ett sådant paket?
http://dalhems.com/Product.aspx?guid=cc … 3600f7ac4f
Eller en singel förgasare? Och isåfall vad? Dubbelsatsen är ju rätt lockande i pris...Men frågan är om det vinns något med dom. Svåra o ställa in o sånt tänker jag på, då jag inte är det minsta kunnig inom förgasare...
Motorn kommer till en början att vara orginal. Vad det gäller toppar osv.
30 pict-1 eller 2
Vad du ska välja beror på hur mycket effekt du ska ha ut. En 1641 med allt annat original fungerar bra med originalförgasare medan en halvvass gatmotor på runt 100 vill ha IDF-36 eller liknande.
Har ingen erfarenhet av kiten du länkar till ovan men de kanske fungerar bra men jag blir lite brydd över vilka motorer de ska passa till för enligt listan så passar samma sats både till enkel och dubbelport vilken är en fysisk omöjlighet.
Ali G
Funderar på förgasare till mitt stundande 1641 bygge...
För en som är helt novis på förgasare, vilket är o föredra
ett sådant paket?
http://dalhems.com/Product.aspx?guid=cc … 3600f7ac4f
Eller en singel förgasare? Och isåfall vad? Dubbelsatsen är ju rätt lockande i pris...Men frågan är om det vinns något med dom. Svåra o ställa in o sånt tänker jag på, då jag inte är det minsta kunnig inom förgasare...
Motorn kommer till en början att vara orginal. Vad det gäller toppar osv.
Det är som vanligt inget är bara att montera dit
Har du tänkt dig att byta till ett annat avgas system än std
Om du kör med std förgasare så får du även bestycka om den
Hur man vänder o vrider så kommer du få pysla med förgasaren
Om du läser Jonas N tråd så kanske du blir lite klokare ( http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=19257 )
Om du är smart så inskaffar du(eller ihop med några polare) en bredbands lamda så garanterar jag att du får till förgasaren(na)
Ps mr pete sålde sådana för ett tagsen här på BW
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Visst kommer det sitta annat än org avgas. Som jag fattar så borde jag kunna få bra gång med en rätt bestyckad 34 pict3 då. Köra så o spara ihop slantar till andra toppar och förgasare helt enkelt. Lär nog återkomma när det är dax. Tack!!
Har nu i vinter bytt avgas på min annars org 1300, menar ni att jag får byta munstycke på den me? O hur vet jag till vad?
Man kan inte säga vilket munstycke som du behöver på rak hand
Om det sitter i nu typ 130 bör du nog gå upp minst till 135 har du tagit bort Std luftrenaren så är det nog 137-140
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Om det sitter i nu typ 130 bör du nog gå upp minst till 135 har du tagit bort Std luftrenaren så är det nog 137-140
/// Micke
Dum fråga kanske...
vart f*n köper jag munstycken till solex? hittar inte det hos någon utav dom vanliga handlarna typ classic o vwimporten osv. Dalhems har ju massa i sin lista men ingen till solex.
Är det samma typ till samtliga vw Solex?
Jag köpte på Lelles MC i Uppsala. Samma munstycken som i vissa MC förgasare.
Löste nog det själv... tror jag...
Det Dalhems skriver brosol, verkar ju vara just det jag behöver. tror jag... 
Mikunis runda passar.
http://www.braigasen.com/mikuni_jet_order.htm
Skulle precis skriva mikuni, de köpte upp solex och delar munstycken. Varför inte va lite busig och testa mc-förgasare? Dem kan man komma över för en bråkdel av vad ett par weberförgasare kostar. Sen får man modda insug, men det ska väl inte va hela världen. För att få det rätt bestyckat sen så köper du en innovate lc-2 bredbandslambdasond av mig ;-)
/// Micke
Bra! Då vet jag vad jag kan börja iaf. Sitter 120 i nu. Så jag beställer några olika o provar.