1

När ni parkerat era bussar och vill ha lite värme, vad har ni för setup då, förutom Ebersprächer som känns lite opålitliga. ICQ/ad

2

Jag hade golvvärme i en av mina tidigare 67:or...verkligen skönt att sätta ner sina nakna fötter på ett golv med plastmatta som höll 23 grader ...

220 Volt, bara på camping då.

Har mycket NOS-delar. Söker du nåt? Fråga på, men ha gärna reservdelsnumret redo...

Westfalia for ever. Jag är en Westfalia Anhänger.

3

Båtägarna har en del listiga lösningar.
Heat Pal, är en cylindrisk värmare som bränner T-röd, funkar väldigt bra, ger mycket värme men det blir vattenånga när man bränner T-sprit, sörj för god ventilation.
Det finns diverse lösningar, reflektorer att sätta på gasolspisen. Det finns även små smarta värmare som man laddar med vanliga värmeljus, funkar bra, men ger inte så där jättebra effekt.

Sedan finns det ju dyrare lösningar och mer komplicerade installationer.
Ebesbrescher har ju andra värmare som ger vattenburen värme. Det finns diverse båtvärmare som sprutar varmluft likt gamla ebrar, dessa går på diesel eller fotogen.

Landström... Tag 240 utifrån, driv en kupévärmare och batteriladdare, eller liknande, svårt att fixa när man är ute i vildmarken förstås...

Ja så den biologiska/fysiologiska metoden, men den tenderar ju också att öka nativiteten...

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

4

Eberspächer B1L i samtliga.

Barndoor Division finns på facebook!
............................................................................................

5

vi har en Truma2400, en gasolvärme, 2.4 KW, termostat...
drar ca. 2-5 dl gas/8timmar om utetemp. är 5 grader. avgasen försvinner i en golvskorsten. efter gasoltuben finns en sk. SecuMotion ventil, som kopplar av behållaren när bilen välter/krockar.

6

Det finns många varianter, personligen gillar jag värmeljus och riktiga sängar med riktiga lakan och duntäcke.
Men en B1 rekommenderar många.

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

7

Jag ska köra en Webasto som i stort sätt ser ut som en B1L borde vara typ samma fast jag fick tag på en diesel variant
så det blir att montera en liten extra tank någonstans

Patrik CoSmoZ Strömberg  // Shit-Low Kustoms //
[ VW Typ1-64  2.6L typ4 Turbo "FD Hazze Lindholms Svarta Race" ]
[ Baywindow -69 "A.B Enköpings Ångbryggeri" ]
[ Porsche 356 Speedster Replika -55 ] [ Typ1 Ragtop -66 Slammed ]

8

Jag har en B1L som funkar perfekt, vi kanske skall byta