Som iooor skrev.
Beror på vad för färg man väljer. En ljusare färg kräver nog 2 lager om bilen har olika färger eller är mörk i grunden.
Medans jag behövde lägga endast ett lager, men då var bussen vit och hade lagt primer där jag spacklat och där de var olika färger från tidigare. Sen spraya jag med en hyffsat mörk färg.
Men överlag så täcker dessa graffiti färger väldigt bra på de flesta ytor och färger man målar över.
Även värt att tänka på vilken CAP (munstycke) man använder. De som har bredare och "grövre stråle tar ju såklart mer färg. Risk för rinningar finns, och ex capen som sitter org på Montana Gold burkarna funkar alldeles utmärkt, tar lite längre tid. Och risken finns att man får gå på igen och bättra där det ej har blivit helt täckt. Lite flammigt.
Men köper du 10 burkar klarar du dig nog till en bubbla. Hellre att ha någon burk för mycket än för lite.
Ena sidan utan skärmarna kör du lätt en burk troligen med skärmarna också.
Ett tips är att börja med taket. Har man dåligt med färg kvar och de är ex halva burken kvar kan den spotta och ge dåligt med färg. Så bättre att köra med nya fräscha på taket så slipper man ev skumt lager färg där.
Lycka till och glöm inte att lägga upp bild sedan! 
820KUSTOM
Volks Of Hälsingland
East Coast Meet #4 - 9-11 Augusti 2019