undrar om det funkar bra eller finns det någon mening med det
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » Varför gör man så här
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
undrar om det funkar bra eller finns det någon mening med det
Känns som att det är en försämring av konstruktionen.. Luften ska gå ovanifrån motorn och ut på undersidan.. med de undre plåtarna får man ett ganska saftigt mottryck som gör det svårt för luften att ta sig ut under..
Det är vad jag tror iaf..
Otur när man tänkte? Funkar väl tills man börjar köra 
Ser ut som höger o vänster är omkastade, öppet bakåt skareväll vara?
Själv föredrar jag typ3 glömplåtar och sedan inget nedåt. Men så är jag inte så bekymmrad om originalitet...
S
Otur när man tänkte? Funkar väl tills man börjar köra
Är det luftkyldas motsvarigheten till betongfyllt block 
Han backar kanske mycket 
Han backar kanske mycket
Där har vi det Lasse! En typisk bakåtsträvares bil...
Det kan inte bli bra att åka så där. Luften kommer ju bara få det svårare att ta sig ned över cylindrarna men vem vet. Han kanske kör utan fläkt också 
Bara lägga fläktremmen i en 8 så snurrar fläkten åt andra hållet.
Innovativt 
Bara lägga fläktremmen i en 8 så snurrar fläkten åt andra hållet.
Innovativt
Och generatorn "gör en Lucas"... lämnar negativ spänning. 
Det blev väl sisådär. 
Hej pågar, nu sticker jag ut och erkänner min okunskap i detta...
Jag tolkar som om det är kylplåtarna som ni pratar om på bilden, för mig ser dessa plåtar ut som om det är fabrikstillverkade plåtar och inte någon som hittat på det själv, jag förstår det där ni skriver om hur luften kan komma ut osv.. och att det kanske skall vara öppet undertill för att luften skall cirkulera. Men någon som vill berätta mer och sen vad det är för motor som sitter i vilken typ av VW också
Kylplåtarna ska sitta där under på var sida om motorn, men de ska byta plats så att öppningen kommer bakåt istället för framåt.
Tanken är att luften skall gå in via hålet i fläktkåpans framsida, ner över cylindrar och topplock och ut under och bakåt för att släppas ut under karossen.
Som de sitter nu så strömmar luften ner under motorn, men eftersom de sitter bakvänt så uppstår ett övertryck så att den varma luften hålls kvar under motorn istället för att fritt strömma ut bakåt.
En enkel förklaring i paint.
Plåtarna sitter åt fel håll. Luften skall blåsa ut bakåt.
Som det är nu så får han fartvinden att blåsa mot luften från fläkten.
tackar, mycket bra förklarat, jag är med fullt ut, såg bara inte att plåtarna var felvända, då jag inte har någon med en sådan motor, självklart
tusen tackar
ps. kanske skall sitta på en Vw-Porsche 914, där motorn sitter på andra hållet :-)
Man måste ha jobbat lite för att få det fel men va fan inget är omöjligt för en händig karl.

Mittmotor
Mittmotor
Eller en frontmotor
Det är nog vare sig mittmotor eller frontmonterad motor.. irs-benen sitter framåt, rambenen likaså, även avgassystemet skulle gå ut i fronten på bilen i så fall.. Om det nu inte skulle vara så att man tagit ett helt bakparti av en bil och satt fram.. föga troligt..
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » Varför gör man så här
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.