1

http://i1200.photobucket.com/albums/bb335/patrik6/20130929_1023471_zps0da3f153.jpg

Hur mycket svarvar man av , någon som har mått osv?

Loud pipes save lifes

2

Tycker det är lite overkill att ta så mkt om man inte är ute efter den allra sista toppeffekten.. dvs när man maxportat kanaler, fräst säten, etc etc etc. Man kan ju ta tex ta ner till 30 grader bakom tätningsytan på tallriken, men skaftet tycker jag ser onödigt tunnt ut.

3 Senaste redigerad av IRONCROZZ (2014-02-11 13:45:31)

Undrar hur mycket mer det flödar men det ser skört ut! Kommer ej ihåg i vilken tråd jag tog denna bild men han som hade gjort detta körde väldigt höga rpm kommer jag ihåg och utan ventil ras !

Loud pipes save lifes

4

Hur mkt det flödar kan man bara veta genom att testa olika ventiler i samma kanal. Större area är inte alltid bättre.. Bästa resultat är en kombination av gashastighet och luftflöde.

5

Man kan göra så men det finns bättre saker att leka med i kanalen för det skall flöda bättre
Ex  svarva av  styrningen  till 11m från 12mm i kanalen  som ger mera fri aria än den ventilen som du visar
Det var någon som la upp den ventilen  på min trimtråd  skulle tippa på att den förbättrar minder än 1% på flödet
Om du filar så se till att det är jämt o fint i kanalen Jag såg någon som man trodde att man har tappat filen i kanalen o jämt som fan (jävligt fult)
sådana gropar försämrar flödet i kanal o förbräningsrum (förbränings rum skall vara mjuk som en barn rumpa)
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke