Börjat med de roliga idag, plocka ihop bilen lite.

Pulver is da shit!
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Highgloss white Beetle 1964
Sidor Föregående 1 … 11 12 13 14 15 … 19 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Börjat med de roliga idag, plocka ihop bilen lite.

Kul att det nu går åt rätt hål, blir riktigt snyggt och med tanke på allt är lackerat med epoxi och "båt" färg så lär den inte rosta de närmaste 30 åren 
Skön känsla att få plocka ihop så fina grejer efter allt jobb
Ja de var underbart att få börja montera grejer! 
Finskruvande!
Har fortgått i garaget idag, lagt andra sidan med rostskyddsmassa, målat under tanken med POR15 och även i motorrummet. Plockat ner alla lådor med prylar och hunnit montera lite grejer.

Blir ju hur bra som helst de där. Testa du nångång att spruta por15 funderar på att göra de me kommande framvagn dock så skulle man ha nån speciell förtunning om ja förstått rätt.
Blir ju hur bra som helst de där. Testa du nångång att spruta por15 funderar på att göra de me kommande framvagn dock så skulle man ha nån speciell förtunning om ja förstått rätt.
Hoppas jag med 
Nej, jag köpte den specialförtunningen som man skulle ha men eftersom den thinnern innehåller lacknafta ville ja inte hålla på o kleta de i mina fina sprutor. O sen tror jag att vanligt munstycke 1.4 är för litet för de står att man ska ha mellan 10-20% förtunning o då tror ja man måste gå upp i munstycke till 2.0 som ja har till slipgrund.
Säjer som du skrev i min tråd " Imponerad av vad vissa gör alltså "
Så noga och välmålad bil kommer nog jag aldrig ha.. Snyggt Jobbat !
Säjer som du skrev i min tråd " Imponerad av vad vissa gör alltså "
![]()
Så noga och välmålad bil kommer nog jag aldrig ha.. Snyggt Jobbat !
Hehe man ska ALDRIG säga aldrig 
Du är ju 100ggr grymmare med plåt än mig så alla har sina specialiteér 
Skulle plocka ihop lådan nyss..upptäcker att den är SVETSDIFFAD! Då ekonomin redan är i botten så ser de mörkt ut för 2014 nu...
Fan vad tråkigt 
Kanske någon Boxerville medlem som har en biiillliig låda så vi får se denna skönhet på vägarna/träffarna i sommar 
Tack vare snälla vänner och speciellt BubblaNicke så fixade han fram en diff redan idag. GULD!
gött !!
Mattan är nästan helt ditsatt nu, men de går verkligen åt spraylim.

Meeen... Det här betyder ju att tråden snart är slut

Använde Bostik (Tix)? , när jag monterade mattor i 911or, är kontaktlim på burk men i geleform , dvs inga jobbiga trådar, räcker länge och mycket billigare än spray
Men visst det är smidigt med spray
Som vanligt i denna tråden blir det snyggt

Använde Bostik (Tix)? , när jag monterade mattor i 911or, är kontaktlim på burk men i geleform , dvs inga jobbiga trådar, räcker länge och mycket billigare än spray
![]()
Men visst det är smidigt med spray
Som vanligt i denna tråden blir det snyggt
![]()
![]()
Ska faktist köpa lim på burk istället sen, Ska ju limma nya dörrsidor och även taket så de lär behövas lite sen. gick åt en burk spray till bara torpedväggen och mattan under fötterna så de känns oekonomiskt att köra på spray 
Nej nej, jag har MKT kvar o göra
Motor ska ner helt o ska få en uppryckning o sen kläs stolar, bygga dörrsidor osv
Kanske 200h kvar 
Låter bra, vill se mer mer MER! 
Casco S9 kontaktlim och sen en färgspruta från biltema funkar kanon! Finns förtunning till det limmet oxå vi köpte det förut från happy homes på Erikslund. Biltemas billigaste spruta med underliggande kopp är ju inte svindyr heller å sen sätt i en plåtskruv i avluftningshålet när du har sprayat klart så håller den bra länge utan att torka ihop. Kan ha varit Öbergs färg vi handla på men tror det va happy homes.. Någon av dom iaf
Din bil ser riktigt bra ut ska bli kul å se i verkligheten i sommar 
Har spenderat 2 kvällar/nätter i V-ås legendariska bubblagarage och fått hjälp av Niklas att renovera lådan. Känns skönt att man får lära sig av en som verkligen kan de där!

Fick klart mattan idag. Så ska försöka ta mig ut till bubblagaraget imorgon kväll o fortsätta med lådan.

Snyggt!! 
Sidor Föregående 1 … 11 12 13 14 15 … 19 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Highgloss white Beetle 1964
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.