Får väl göra en tråd jag med om jag nu begriper mig på det här med å få upp bilder...
Bilen är en 58a som är tänkt att den ska göras iordning i etapper så första steget är att få ihop den å besikta i April. Hämtade hem den i November å satte igång med karossen direkt. Dock var all rost lagad så jag slapp det tråkiga jobbet
Så här såg den ut när jag fick hem den.
Begriper inte hur jag får upp bilderna direkt i tråden.... Teknikens under....
Registrera dig på photobucket.se (eller .com...) sen laddar du upp där och klistrar in bildwebbadressen mellan dessa [img]Här[/img]
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
58a, en trevlig årsmodell
ska bli kul att följa.
T3 Westfalia -82
Bilderna var nog för stora, jag minskade dom och laddade upp igen åt dig 
Kör hårt 
Kanon
Tack för hjälpen! Då ska jag bara komma på hur jag minskar alla mina bilder som ligger i min iPad... Annars får jag lägga över dom i pc:n å köra därifrån 
Det blev en tråd för dig med 
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973 350hp
Vad är tanken med detta fina objekt
Ska det bli en "bigblock" racer eller en orginalare..... eller en hybrid 
Early Bay 71a "Polisbussen", Bubbla 61a, Bubbla 62a ratlook R.I.P
Capriblau är en annan benämning av färgen
Klart trevlig solidlack 
10 2014-02-10 22:29:13 Senaste redigerad av Björsa (2014-02-10 22:30:56)
Ja det blev ju det Johan
Tanken är en schysst bruksfolka att åka mycket med i sommar. Så nu blir det en original 34hk i sommar sen får vi se.. Fokus är att få den körbar så motorrum och bagage blir orört nu det får snyggas till nästa vinter. Den blir inte originalblå utan jag lackar med industrilack å kulör RAL 5024 av vissa döpt till kalsongblå... 
Pga av gammal omlackering blev det en del slipande dock lossnade yttre lagret lätt och jag kände inget behov av att slipa plåstrent så originallacken fick vara kvar. Tacket var av okänd anledning småbuligt så det blev lite riktjobb och mycket slipande innan det var ok.
Efter vad som kändes som en evighet av slipande så blev det till slut epoxigrund på den
Fabrikat Jotun jag var evigt tacksam för min friskluftsmask när jag lackade med den!
Epoxin la jag två tjocka skikt för att fylla igen sliprepor och sedan fick den stå i två veckor och härda innan jag gick på den med slipklossen igen. Efter det la jag en tunn epoxi från Hagmans över hela för att täcka plåtrena fläckar där jag slipade igenom och lite små korrigeringar.
Insidan. Tog en stund att skrapa och slipa bort allt gammalt lim från mattorna.
Nylackat gillar vi! 
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Stiligt!
Waldburg
Riktigt fint!!
Tumme upp!
Pulver is da shit!
Blankt,men trivsamt på nåt sätt ändå..
Bra jobbat! 
late,
in love,
and a little drunk..
riktigt fint 
Tackar tackar
vi kör väl några bilder idag oxå 
Pga att jag absolut ska ha den klar till våren har jag prutat på en del saker som man hade velat haft nytt men det får bytas ut lite i taget senare. Jag vet att om jag inte får den klar till i år så tröttnar jag å då blir det aldrig klart, den här ska det åkas med
Tanken från början var att köpa en körklar å sen förbättra lite i taget och jag hade siktat in mig på lite nyare modeller som är skonsammare mot plånboken i inköp men när jag fick chansen att köpa den här va det inget att tveka på
Värt arbetet känns det som nu 
Garagelacken ser ju grymt bra!!!
Pulver is da shit!