26

Då jag tänkte göra ett ryck så småningom med min Grubenwerks framvagn så jag lyfter den här tråden. Passar de långa uretanbussningarna i en Gruben?i mitt fall en länkpinne framvagn.

Då jag tror på att de inre bussningarna kanske har åkt för långt in så verkar det smartare om de sitter i hop. Får väl borra hål mittför fettnippeln.
Någon som vet vad som skall se till att de inre bussningarna inte åker in för långt?
Hur får man ur de innre?

Hur gick det för dig Spaan ?

Bubbla -62

27

GB63VW62 skrev:

Då jag tänkte göra ett ryck så småningom med min Grubenwerks framvagn så jag lyfter den här tråden. Passar de långa uretanbussningarna i en Gruben?i mitt fall en länkpinne framvagn.

Då jag tror på att de inre bussningarna kanske har åkt för långt in så verkar det smartare om de sitter i hop. Får väl borra hål mittför fettnippeln.
Någon som vet vad som skall se till att de inre bussningarna inte åker in för långt?
Hur får man ur de innre?

Hur gick det för dig Spaan ?

Bubbla -62

28

Jag verkar ha precis samma problem med min grubenwerks-framvagn...

Hur gick det för Spaan och GB63VW62?

Mvh

Typ 1 -54

29

Det verkar vara mycket problem med dessa framvagnar.
Och var även så för mig.

jag tror att de som tillverkat dessa framvagnar inte har den rätta kunskapen.

bäst är att riva ner den och göra om o rätt.

30

I mitt fall var det väldigt simpelt. Men ofta är något för öppenbart att man missar det.
Så när jag var på väg att ge upp, hade gjort allt. Gjort rent,  fettat om allt osv osv. Så upptäckte jag att nedre justerfäste troligen hade fått sig en kyss när justerskruven suttit där. Jag hade kört utan skruv, men märkte att när jag gängade in den och sänkte när så var fästet böjt och skruven trillade av typ..
Så då gick det ej att höja den fram pga detta.

Men! Storsläggan löste problemet. Några välinriktade vevande med släggan och jag hade plötsligt riktat nedre justerfäste. Efter det fungerade det för min del! ICQ/ab

Värt att kolla.

820KUSTOM
Volks Of Hälsingland
East Coast Meet #4 - 9-11 Augusti 2019

31

Willy skrev:

Och var även så för mig.

Jag tror säkert dessa personer kan sin sak  ICQ/ab  Det som skulle vara intressant är hur många bara monterat och åker med dom utan problem ?
Har precis monterat ihop min som skall in i Ghian och man vill ju inte riva allt igen och göra om  Default/hmm 

Med vänlig hälsning Christer

32

Chompa skrev:

Jag verkar ha precis samma problem med min grubenwerks-framvagn...

Hur gick det för Spaan och GB63VW62?

Mvh

Jag har inte gjort någon insats på min framvagn ännu då jag saknar mekgarage.
Men det kanske är löst snart! Budgivningen vunnen men vi vill göra en nogrannare besiktning men det vill inte säljaren Default/hmm
Tröttsamt detta med att köpa hus ICQ/an
På 45 min ska man kolla allt och sedan göra sin största affär i livet!
Fortsättning följer...

/Göran

Bubbla -62

33

vw117 skrev:
Willy skrev:

Och var även så för mig.

Jag tror säkert dessa personer kan sin sak  ICQ/ab  Det som skulle vara intressant är hur många bara monterat och åker med dom utan problem ?
Har precis monterat ihop min som skall in i Ghian och man vill ju inte riva allt igen och göra om  Default/hmm 

Med vänlig hälsning Christer

Jag hade en i bayen och nu i splittbussen, inga problem  ICQ/ab
Man bör dock kolla att mittklumpen är svetsad ordentligt  Default/hmm

34

Willy skrev:

Och var även så för mig.

Det är ett ganska starkt uttalande. I så fall bör man nog specificera mer på vilket sätt kunskap saknas.

Det kan ju ofta också vara felmonterat av folk, och då är det lätt att skylla på tillverkaren. Tex att man inte fettar in prylarna innan man monterar bärarmarna, eller att man råkar slå in den inre bussningen....

Men känt är att mittklumpen på bayframvagnarna bör svetsas om. Hur det är på typ 1 vet jag ej.
Sen tycker jag att sänksatserna är för mycket vridna, dvs, att man inte kan justera upp bilen i originalhöjd igen, men om det har nått med kunskap att göra vet jag ej.

35

Hittade lite gratisgrejor i dag ICQ/ab
Bland annat denna brotch som kommer till användning om bussningarna behöver tas upp.

Post's attachments

image.jpg, 89.34 kb, 640 x 480
image.jpg 89.34 kb, 137 downloads since 2014-02-10 

image.jpg, 111.48 kb, 640 x 480
image.jpg 111.48 kb, 133 downloads since 2014-02-10 

Bubbla -62