1

Vad är detta för moped någon som vet. Tror det är en crescent 1134, kan det stämma?

Post's attachments

image.jpg, 164.22 kb, 727 x 546
image.jpg 164.22 kb, 142 downloads since 2014-02-07 

2 Senaste redigerad av masen (2014-02-07 20:06:21)

Skule tippa på att den har ett tidigare modellnummer. Min gissning ligger på 1125 eller rentutav 125. Nv, nymans verkstäder som det hette innan det blev cresent. Även kallad för brux, slang för bruksmopedprogramet, och iochmed att denna har cyckelfattning för bakhjulet är det en dambrux..det bästa är att man separerar sachsmotorn från ramen och hänger dit en zundapp, minst 4 växlar och 70 cc...grattis till en frän moped

3

masen skrev:

Skule tippa på att den har ett tidigare modellnummer. Min gissning ligger på 1125 eller rentutav 125. Nv, nymans verkstäder som det hette innan det blev cresent. Även kallad för brux, slang för bruksmopedprogramet, och iochmed att denna har cyckelfattning för bakhjulet är det en dambrux..det bästa är att man separerar sachsmotorn från ramen och hänger dit en zundapp, minst 4 växlar och 70 cc...grattis till en frän moped

Tack för infon, men mopeden är inte min ännu ska titta på den imorgon.

4

Dedär är ju en cykel  Default/lol

Typ 1 1302s -71
Typ 1 -67 Linkpinscraper
Typ 1 -51 Långtidsprojekt

5

Den är ju underbar!! ICQ/ab

6

Var och kollade på moppen men det fattades för många delar och motorn satt fast så det blev inget köp, men i ladan såg jag en gammal röd cykel som stog jämte en crescent scooter och det slutade med att jag köpte cyklen som är minst 67 år gammal, ägarens pappa hadde den när han föddes ( ägaren är 67 år gammal) Det slutar inte där, i ladan bland massa annat skräp låg en helvetes massa bil plåt, skärmar huvar och dörrar till alla möjliga bilar och färger. Ägarens pappa var en gammal bil bärjare på 30,40 talet så där av alla bil delar. Ska tillbaka och hämta cyklen och kanske köpa scootern och kolla om det finns något till vw.