Ester att ha svetsat dit bottenplåten blästrade jag området och lade på epoxiprimer medan man kommer åt.
De stora tvingarna är för att inte karossen skall skeva iväg medan jag har balken bortkapad.
Hur har det gått för Robban då? Efterssom han är för lat för att skriva i en egen tråd för jag skriva åt honom. Karossen är uppstagad med strävor i dörrarna och mellan trösklarna fram och bak och sedan lyfte vi bort den från plattan. Framvagn och lådan är bortmonterade och plåt är på väg. Snart får Robban glädjen att umgås med vinkelslipen han också :-)
Sist kommer ett referat från Combat-tävlingen i helgen. Notera sista meningen:
Dags för en uppdatering från Squadron Leader Dersjö:
Detta var en dag att minnas. Snö och kyla värre än Stalingrad, blodsutgutelse värre än i Verdun och hårdare strider i luften än i Battle of Brittain.
Fem tappra piloter samlades på Griffon Squadrons hemmafält. Undertecknad, Martina Elmberga, Jägermeister, Gunner och EVo trotsade vädrets makter denna dag för att utöva vår favoritsport. Squad-leadern undrar dock: Varför är Griffons så fullt av desertörer? Ni börjar väl inte bli gamla och lata?
Likt de tio små negerpojkarna decimerades skaran sakta med säkert. Först körde Leif lite rysk roulette med fingret och propellern. Propellern vann och vi fick skicka honom till fältskären. Krigsskador verkar inte vara prioriterade på Akuten så vi fick lämna honom där. Under tiden stred Jägermeister en ojämn kamp mot vinden och vips hade den fruktade Bf 110'an blåst ner från mekbordet. En av få, hrmpf, brister med 110'an verkar vara ett något vekt stjärtparti? Eller ville Jäger inte flyga? Många frågor och få svar.
Raskt konverterades Jägermeistern till huvuddomare och fighten kunde börja. Janne först upp tätt följd av Martin. Martins modell beskrev dock en vacker båge över fältet och landade sedan i ett moln av snö. Mycket spektakulärt. Lite för spektakulärt för medan Lowflyer studerade underhållningen var Gunnar fräckt nog framme och stal självaste Squadleaderns streamer. Martin kunde efter diverse steropereringar av skevroder återstarta, men inget mer hände än att våra fingrar blev obeskrivligt kalla och stela. Satan vad långa heaten är vintertid..... Jo, just det, Martin lyckades ryfa ner sig själv.
I pausen åt vi korv och grillade Spitfire. Martin behövde limma fenan på sin spit och provade Gregers gamla knep med att värma modellen över grillen så att limmet skulle härda. Till övrigas förtjusning höll han den för nära så att friggon började smälta och vips så fenen ut som att den hade böldpest eller nåt. Men en eloge åt martin för hans kämpatakter.
I finalen var undertecknad återigen först upp följd av Martin. Ganska omgånde snodde jag Martins streamer som raskt lindade in sig i min spinner. Mediokra prestande blev följden av detta och jag fick tillbringa resten av heatet som target. Även gunnar lyckade sno en bit av Martins streamer. Innan heatet var över hade både jag och Gunnar förlorat våra streamers, men tyvärr kunde ingen notera när det hände så inga poäng delades ut. Dock är det ganska anmärkningsvärt att det gjordes fyra klipp på tre piloter i denna final. Mer än i hela förra vintercupen hördes en lögnare kraxa. Resultatet av dagen blev att Gunnar knep pokalen och förstaplatsen. Två undertecknad och endast 10 poäng efter kom Martin.
Ställningen i cupen är nu:
Lowflyer 12p
Gunnar 10p
Pasi 10p
Mats 8p
Martin 6p
Leif 5p
Detta innebär tyvärr att undertecknad gick om Pasi. Tyvärr för det innebär två saker. Dels kan jag åka på att arrangera cupen igen nästa år, dels innebär det att Pasi kanske sumpar chansen att köpa en Folkabuss. I årets regler finns det nämligen ett viktigt tillägg: Vinnaren av cupen blir Squadleader 2014 och skall arrangera vintercupen 2015, samt förväntas äga en Folkabuss. Nu kanske Pasi missar chansen...... Undrar just hur det tillägget kom till......
Post's attachments![1554506_394146450721082_1126484584_n[1].jpg, 42.33 kb, 526 x 394 1554506_394146450721082_1126484584_n[1].jpg, 42.33 kb, 526 x 394](https://boxerville.se/forum/misc.php?action=pun_attachment&item=22759&download=0)
1554506_394146450721082_1126484584_n[1].jpg 42.33 kb, 279 downloads since 2014-01-29

IMG_4064.JPG 189.85 kb, 316 downloads since 2014-01-29

IMG_4065.JPG 168.7 kb, 302 downloads since 2014-01-29

IMG_4066.JPG 201 kb, 286 downloads since 2014-01-29
Bay 78 Kleinbus under uppsvetsning, Bay 77 Donatorbuss (skrotad nu), T23 projekt