1,426

Jo lite sug i lufttarmen har jag nog allt... Får blir lite i sommar om jag får någon tid över!
Så du har blivit P.R.O writer. Någon pensionärsklubb för medlemmar här på boxerville ICQ/ad

1,427

Eskil skrev:

Så du har blivit P.R.O writer. Någon pensionärsklubb för medlemmar här på boxerville ICQ/ad

Default/lol

Buy the ticket, take the ride... - HST

1,428

Löf skrev:
Eskil skrev:

Default/lol

Det kanske det är ja.. tufft tycker jag. Rabatt på både Konsum och bussresor. UFO har ju det ändå pga verklig ålder så vad han skrattar åt vette tusan.. ICQ/ae

You´ll never know...

1,429

Bara gratulera! Kom förbi på tisdagar, för då har de pensionärsdag på hemköp!
Blire nå Bugrun för er del iår eller?

1,430

Tack tack.  ICQ/ad

Njae, BugRun blir det nog inte men man vet aldrig...

Hämtade ut en golvplåt idag och passade in den och började försöka få ihop hörnet mot innerskärm och brandvägg så att det ser någorlunda anständigt ut. ( vilket i princip är helt onödigt för inget kommer synas sen...  ICQ/ad  ) Orkade dock inte skita ner mej så det blev bara det och startar upp svets och rondell en annan dag men även stora kukar gör små ryck..

Post's attachments

DSC_0045.jpg, 244.59 kb, 1764 x 992
DSC_0045.jpg 244.59 kb, 214 downloads since 2014-02-05 

You´ll never know...

1,431

Blir stiligt.. jag tycker.. ser man själv jobbet när man gör det, så räcker det som anledning till att göra det bra. ICQ/ag
Oberoende om det inte syns senare.. så finns ändå glädjen, av att gjort det riktigt. så bara kämpa på.!!!

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

1,432

Jo så är det ju men det känns liksom ibland lite dumt att klippa en millimeter och passa in när det lika väl duger med karosserikitt men att göra riktigt på en gång känns trots allt bättre.. :-P

På't igen ikväll ba'!  B-)

You´ll never know...

1,433

Lämpligt att man kan köpa golv/takplåt på Byggmax  Default/lol
Stor klapp på ryggen och bra jobbat!

Ta på er varmt pojkar, och glöm inte dynamiten...

1,434

Helsings Smedja skrev:

Jo så är det ju men det känns liksom ibland lite dumt att klippa en millimeter och passa in när det lika väl duger med karosserikitt men att göra riktigt på en gång känns trots allt bättre.. :-P

På't igen ikväll ba'!  B-)

Ja just detta med karosserikitt är ju något jag anvämder massor av på jobbet i alla möjliga ställen.. Då kan manju tänka att man skulle köra vidare med det hemma. Men icke.. E väl skadad sen ungdommen då det inte fanns dylika finnesser.. Men visst det blir nog en del under min buss i en del skrymslen.. I tunna strängar..
Huvudsaken är att man själv trivs med det man gör på sin fritid..

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

1,435

Dr Düsseldorf skrev:

Lämpligt att man kan köpa golv/takplåt på Byggmax  Default/lol
Stor klapp på ryggen och bra jobbat!

Just i det här fallet är det faktiskt med fel profil modellanpassad rep.plåt från Klåperholm som ligger där men en bay jag slaktat. , http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 2&p=12 , hade faktiskt takplåt i golvet!  Default/lol Mängder av spackel och karosskitt hade den åxå och så mycket brukar inte jag ha men lite i skarvar blir det nog , det är det ju tom original.

Hur står det till med Dr. Düsseldorf annars då? Byggs det något?  ICQ/ab

You´ll never know...

1,436

Hej!
Herr Helsing!!
Gött nu när det har vänt ?
Att få börja bygga upp igen!
Kommer att bli hur bra som helst.

1,437

Tjena. Tyvärr inte 200 knyck på VW-mekar fronten. Håller dock på knådar en typ4 till Ghian. Blir inte original den heller.....ha de

Ta på er varmt pojkar, och glöm inte dynamiten...

1,438

Coolt Düsseldorf. Din Ghia med det stuket behöver mer hästar! Lägg upp en tråd du åxå kanske du får lite press att öka takten i verkstan! ICQ/ad

Tackar Håkansson. Jo nu när man tillochmed börjar fundera på att måla nåt litet hörn då och då så har det ju vänt vilket ju naturligtvis känns bra!  ICQ/ag

Och apropå bra och bra, jag gör så gott jag kan iaf. Ikväll tex gjorde jag så bra arbete med hörnet och de tre plåtbitar som behövdes att få ihop det att nu sitter plåten från Byggmax..Klokkerholm menar jag.. fastsvetsad och ihop med dom och innerskärmen. Drog på en zinkbaserad primer under på balkarna innan för det har jag sett de stora põjkarna gör så lite färg har jag kladdat med åxå .  ICQ/af

Började med en ny kant till innerskärmen i krymp/sträcken åxå så vi fortsätter väl där nästa gång.. God afton!

Post's attachments

DSC_0050.jpg, 247.46 kb, 1764 x 992
DSC_0050.jpg 247.46 kb, 210 downloads since 2014-02-09 

You´ll never know...

1,439

Kul att se att det rör på sig Helsing och som vanligt så håller lagningarna hög kvalite... Man blir ju lite sugen att göra om lite lagningar man har gjort på DH'n nu när man fått öva lite...

Tack för leveransen förresten såg mycket bra ut...

/Foppa

1,440

Tack och va bra! Och så hoppas vi på en uppdatering från din verkstad snart! :-D

You´ll never know...

1,441

Du håller dej till Byggmax TP20 i alla fall? Trodde du skulle ha spräckelgalvad pannplåt i golvet!
ser bra ut som vanligt med eller utan pannplåt....  ICQ/af

1,442

Japp. Visst var det Alpenretter som sa att byggvaruhusen är en bilbyggares bäste vän !? :-)

You´ll never know...

1,443

Helsings Smedja skrev:

Tack och va bra! Och så hoppas vi på en uppdatering från din verkstad snart! :-D

Ja det börjar bli dax för det, har tyvärr inte hänt mycket sen senast. Jag har målat lite framvagnsdetaljer och gjort en beställning av diverse bussningar för att få en fräsch framvagn så småningom. Hoppas det kan bli några timmar till helgen i alla fall...

/Foppa

1,444

Du ör online Foppa ! Då är du inte i garaget...  ICQ/ae

Har varit lugnt här i veckan pga födelsedagar och lite annat. Var dock kvar på jobbet i måndags och började med Skäggos framvagn. Fjärde Bay framvagnen jag svetsar sänksatser i...jävla kladdgöra.. dessutom slog jag mej med släggan i benet! ICQ/am Nåja, den blir klar på måndag iaf så får han göra resten själv..  ICQ/ae

Hade ett snabbt besök av en känd VW-fortåkare åxå som lånade rallydäck jag hade liggandes för att förhoppningsvis åka på Speed weekend i Årsunda http://landracing.se/speed-weekend-2014/ICQ/af

Om jag orkar anstränga mej så kan det bli ett ryck i smedjan ikväll, det är ju trots allt Melodifestivalen..

Post's attachments

Fett.JPG, 237.48 kb, 1568 x 882
Fett.JPG 237.48 kb, 215 downloads since 2014-02-15 

You´ll never know...

1,445

Din lilla knickedick!  ICQ/ag  bra att du inte slog nån annan med släggan i alla fall.  ICQ/ab
Skrev just i Steffes tråd om speed-weekend å sen läser jag ditt inlägg,bara en sån sak.
Vilket fordon ställer du själv upp med ? Kan det vara ljudet av bayhjul som man hör ? ICQ/ab

1,446

Knickedick !?  ICQ/ag Det uttrycket har jag inte hört sen jag gjorde lumpen..  ICQ/ad

Men det är klart, Knickedicks on Ice vore ju nåt det. Den här står ju i ladan, men då måste jag ju skaffa nya hjul eftersom jag lånade ut rallydäcken och dessutom ladda batteriet så vettefan om jag orkar.. Nä jag skippar nog Speed Weekend. Det är säkert kallt åxå.

http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/c7/b0/52/c7b052242ae0ccfda9a9ef72fd92f575.jpg

You´ll never know...

1,447

Nädu Patrik, det varit lugnt i smedjan senaste veckan pga massa olika orsaker... men nu till veckan ser det ljusare ut att få nåt gjort. Värmde upp ikväll med att okynnessvetsa ihop några plåtbitar, slog i baktakt med hammaren i skruvstädet och spillde ut en folköl.... joråsåatt...

Men Skäggos framvagn är klar! :-)

You´ll never know...

1,448

Sedärja!! :-)  Snart dags för mig då.....

Typ1-66   Typ1-69

1,449

Nja, jag kan vill inte säja att det blivit speciellt mycket gjort den här veckan heller men har iaf börjat med breddningen av Rostylesen.

Jag håller på med två uppsättningar så det är de blivande bakhjulen som ligger på bilden med 5,5" fälgbanor från ..hrmm.. Saab.... och fram blir det 4,5" som orig. Kanske inte behöver byta alla fyra fyraåenhalv banorna men de är rätt så styggt använda i Syd-Afrika..bulig på alla ledder så vi får se vilka som kan användas  ICQ/ad . Sen ska allt blästras och målas och jag behåller en uppsättning till framtida bruk och den andra ska till Ufo.

En fråga åxå till er som åker straight axel kittad splitbuss. Vad är lämpligast Et och backspace och sånt.. ? Om jag har vända Saab banor ( ventilen inåt ) och mäter in anliggningsytan som på orig.fälgen plus en halvtum åt vardera hållet bör det väl inte ställa till nåt problem ? Och så får man en till synes fet breddning utåt fast det egentligen inte är så mycket..  ICQ/af

Post's attachments

Rostyles.JPG, 263.02 kb, 1960 x 1102
Rostyles.JPG 263.02 kb, 196 downloads since 2014-02-27 

You´ll never know...

1,450

Coolt!
Breda rostyle is the shit ICQ/ab

Ät gul snö, det kan vara öl.