1

Eftersom det blir c-notch bak så vill jag kapa bort den "extra balk" som finns på early bay men saknas på late bay, går från röret upp till fästet för genomslagsgummit

Har inte sett några bilder på early med c-notch, tänkte lägga snittet så att det linjerar med locket, förstår inte varför man har gjort så på dom tidiga när det inne behövs på dom senare

Fritt fram att kapa ? eller är det mer saker som skiljer ?

If one does not fail at times, then one has not challenged himself.

Early Bay 71a "Polisbussen",  Bubbla 61a,  Bubbla 62a ratlook R.I.P

2

Jag kommer kapa bort extra balken nu när jag ska göra monster c-notch bak! har inte sett någon som haft den kvar!

Patrik CoSmoZ Strömberg  // Shit-Low Kustoms //
[ VW Typ1-64  2.6L typ4 Turbo "FD Hazze Lindholms Svarta Race" ]
[ Baywindow -69 "A.B Enköpings Ångbryggeri" ]
[ Porsche 356 Speedster Replika -55 ] [ Typ1 Ragtop -66 Slammed ]

3

CoSmoZ skrev:

Jag kommer kapa bort extra balken nu när jag ska göra monster c-notch bak! har inte sett någon som haft den kvar!

MONSTER C-NOTCH  Default/lol 

Hur mycket ska du flytta upp motor/låda eller du tänker lägga snigelspår  ICQ/ae

4 Senaste redigerad av michaelth (2014-01-09 22:55:05)

Jag kapade bort "armen" som går upp till genomslags gummit.. .. ICQ/ad
No fear... ingen kommer ihåg en fegis.. Default/lol
Fast jag har iofs också flyttat upp hela bakvagnen/motor rummet... ICQ/ae man vill ju inte fastna på oljetråget... ICQ/ac

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

5

Kommer lägga upp lite bilder på hur det ser ut på min vid nästa uppdatering.

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

6

j:son skrev:

Kommer lägga upp lite bilder på hur det ser ut på min vid nästa uppdatering.

Väntar  ICQ/af

7

Skåningen skrev:

MONSTER C-NOTCH  Default/lol 
Hur mycket ska du flytta upp motor/låda eller du tänker lägga snigelspår  ICQ/ae

Nja som det är idag, kommer jag precis över alla fartgupp här i stan! & i sommar räknar jag nog med att få planera mitt väg val
lite bättre! bussen ska ju funka som campingbuss :0 & jag vill inte bygga upp sovdelen i bilen för att motorn ska få plats så den flyttas nog upp
lika mycket som en splittnoscon..  & Monster C-notch kallar ju grabbarna på KCW sin Ritning på just en sådan!.. blir inget super extremt

Men lägre än idag! ... har redan tubbat 10cm & flyttat upp styrsnäckan, tyvärr måste jag kapa ur i dörren för att få den stance jag vill ha & kunna svänga
men det är som det är..

Ni som gjort en C-notch bak kapar ni bara av balken rakt av? tänkte mest på om bakändan vrider sej eller stadgar ni upp den på nåe sätt?

8

Precis vad jag tänkte på  ICQ/ab   hela motorpaketet hänger ju i balken och man vil ju inte att balken vrider sig innan man har svetsat färdigt allt

9

När jag jobbade med min bakände på bussen, svetsade jag stödben i bakkant tills allt var fixerat.+ att bussen stod på 4 pallbockar= framvagns rören och torrisions röret bak. och givetvis var motor och låda ur bussen så man kommer åt... e ju en del vikt i det hela.. man vill inte stuka till karossen, även om den säkert håller..

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

10

Nu är det kapat.. och nu är nästa fråga vart sätter ni Stötdämparen när ni Notchat bak? & vilken Stötdämpare
använder ni? .. har en känsla att min är för lång ICQ/ac

11

CoSmoZ skrev:

Nu är det kapat.. och nu är nästa fråga vart sätter ni Stötdämparen när ni Notchat bak? & vilken Stötdämpare
använder ni? .. har en känsla att min är för lång ICQ/ac

Undrar samma sak tänkte använda coilovers från UpNorth fram och bak, går det att använda dessa när man c-notchar eller blir dom för långa?

Och vet någon om man kan använda dessa coilovers med Franke framvagn? stötdämparinfästningen är ju uppflyttad fram men är det tillräckligt?

Franke?  ICQ/ag

12

Ingen som vet om man kan använda coilovers fram/ bak från UpNorth med c.notch och Franke framvagn  ICQ/ab

13

Kom igen grabbar/damer om ingen använder coilovers på sina slammade bussar vad använder ni då? alla kan ju inte "fuska" Default/lol  med luftfjädring

14

Det är nog ingen här på forumet som kör med grejerna du listat  ICQ/ab
Jag har heller inga mått i huvudet men fram funkar det med Saab 99 framdämpare.
Bak behöver du riktigt korta dämpare om det ska funka, jag hade hijackers på min 70:a men jag mätte aldrig hur långa dom var. Gissar på att Volvo duett framdämpare eller något liknande skulle fungera men vill du veta exakt är det bara att ställa bussen på en lyft och mäta dig fram.
Har du c-notchat spelar det även roll vart du svetsat fast det nya övre stötdämparfästet.