Är det någon av er som har erfarenhet av Eagel kammar
som Cb säljer, är dom likvärdiga med Engle?
Vissa är samma typ fk8= #2288
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Vissa är samma typ fk8= #2288
/// Micke
Det var just den jag tittade på
Borde lira bra med Cb:s 1:4
vippor som jag har.
Har vid flera tillfällen mätt upp CB,s kammar och det har saknats upåt 1mm på annonserat lyft. Ofta är det kammar för 1,25 vippor som man med fördel kan sätta Scatvippor på som egentligen är mer som 1-1,3 vilket kompenserar för dåligt lyft på kammen. Cb,s 1,25 som ser ut som original lyfter inte mer än en hårsmån mer än standard 1-1,1. Rent skit skulle jag vilja påstå. Bugpack säljer nu likadana 1.25 och 1.4 som Empi. Helt felgjorda och tar i toppen vid pinnskruven om man inte bearbetar vipporna. Det är Scat eller Cb,s "riktiga vippor" som gäller numera. Någon har även gjort en kopia på Autocrafts första rullvippor som tyvärr är gjutna och går sönder i parti och minut. Om ett vippställ inte har en skarv mitt över vippan utan är slät och fin så är den med största sannolikhet gjuten och tål endast originalfjädrar. Nåt att tänka på när något framstår som otroligt billigt. Billigt är just vad det är men inte för kunden som är grundlurad. Jag trilskas varje dag med många eftermarknadsdelar så jag blir alltid imponerad över hur bra originaldelarna är. Min önskan är att kineserna vräker ut skit så kanske det finns en marknad i europa att ta fram bra delar igen. personligen tror jag att jänkarna har gjort sitt när det gäller innovativa delar till VW. There are more than one way to skin a cat.
Har vid flera tillfällen mätt upp CB,s kammar och det har saknats upåt 1mm på annonserat lyft. Ofta är det kammar för 1,25 vippor som man med fördel kan sätta Scatvippor på som egentligen är mer som 1-1,3 vilket kompenserar för dåligt lyft på kammen. Cb,s 1,25 som ser ut som original lyfter inte mer än en hårsmån mer än standard 1-1,1. Rent skit skulle jag vilja påstå. Bugpack säljer nu likadana 1.25 och 1.4 som Empi. Helt felgjorda och tar i toppen vid pinnskruven om man inte bearbetar vipporna. Det är Scat eller Cb,s "riktiga vippor" som gäller numera. Någon har även gjort en kopia på Autocrafts första rullvippor som tyvärr är gjutna och går sönder i parti och minut. Om ett vippställ inte har en skarv mitt över vippan utan är slät och fin så är den med största sannolikhet gjuten och tål endast originalfjädrar. Nåt att tänka på när något framstår som otroligt billigt. Billigt är just vad det är men inte för kunden som är grundlurad. Jag trilskas varje dag med många eftermarknadsdelar så jag blir alltid imponerad över hur bra originaldelarna är. Min önskan är att kineserna vräker ut skit så kanske det finns en marknad i europa att ta fram bra delar igen. personligen tror jag att jänkarna har gjort sitt när det gäller innovativa delar till VW. There are more than one way to skin a cat.
Anade att dom kan ha kvalitéts problem som Kina skrot, tack för infon Hazze.
Är nog bättre att ta en fk8 eller en Jpm.
Glöm inte GB 310
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Jag har CB 1,3 vippor om någon är sugen. Körda med under 2 sommrar.
Vet inte hvem som gjör kammarna för CB numera , men anvendt dom et antal gånger . Dom e lite
på lata sidan som nevnt , aldrig haft andra problem med dom som t.eks nedslitna , pittiga lyftare
(hela tiden med Engle ock Scat ) Spesielt dragvilliga på t-4 motorer ..
Bara min erfarenhet ..
Mvh
erich
