Oj, här har folk skrivit och jag har inte varit in och kikat.
Nä, klart jag inte ger upp, det gör jag aldrig. Jag ska åka låg råttig folkvagn i sommar, det är jag fast beslutad om
Jag hade tänkt att skruva idag, men imorse när jag kollade på termometern stod den på -11. Njaaeee, kände att jag kanske inte var så sugen längre att skruva i mitt oisolerade garage...
Men iallafall så vet jag hur jag ska lösa problemet med svärdet. Det blir helt enkelt så att jag skruvar ihop bilen allt jag kan (Skärmar, 12v-konvertera, byta vindruta osv) och hjulupphängninen bak. På vänster sida får den vara låg, och på höger som den är nu. Sen blir det att dra in den till en verkstad i stan där jag får vara och skruva när det är ledigt. (Tusen tack för möjligheten)
Iallafall så blir det att skruva isär höger igen och helt enkelt värma med induktion eller svetsen för att få loss svärdet. Passar ju bra att i samma veva dra ur två bultar till locket som gick av.
Efter att det är klart (Jag hoppas att skiten lossnar) så blir det att lyfta ur motorn för att byta de berömda packboxarna, och lamellen om den är dålig. Eftersom bilen inte har besiktats sen 1975, hade jag tänkt att bilen ska vara klar för besiktning precis efter jag har fixat motor och svärdet, och sen blir det åka av! 
Det enda problemet för tillfället jag inte vet hur jag ska lösa är det igensatta bränsleröret. Skulle det fungera att använda samma typ av starkt medel som man använder för att rensa avlopp från tvättställ och diskhoar kanske?
Stort tack till alla som följer min tråd och hjälper mig med denna bil!
All hjälp är av stor betydelse för en som inte har skruvat folkvagn så länge