1

Vad hände? ICQ/ad
16 år sen sist så nu korkas det nog upp i kväll...

2

Jo tack, sitter på båten från Åland till sverige och här ser man idel glada människor som pratar om hockeyguldet ICQ/ag  Det var som sagt ett tag sen sist...... efterlängtat? .....JA!......!

Ps grattis till silvret!

//micke

If it sounds good it is good!

3

tack, tack ICQ/ab

ålands volkswagen klubb på facebook

4 Senaste redigerad av malmen (2011-05-16 11:41:33)

Just nu är det svårt att vara positiv, men snart kan jag återigen tänka på vändingen från 5-1 till 6-5 och 3-2 vinsten i Turin. Men jag ställer mig fint i ledet och säger grattis jag också, även fast jag hellre sett ett svenskt guld och ett finskt silver. ICQ/ab

Men men, så är det om man tror att man är bäst innan man ens börjat matchen och media målar upp bilder med statistik som talar för Tre Kronor, om och om igen.
Nu vet vi ju att man inte vinner några matcher på pappret eller med statistik utan det avgörs på isen. Förhoppningsvis har det svenska, unga Tre Kronor lärt sig det också och nu får Finland gärna vänta ytterligare 16år innan de vinner en finalmatch mot oss ICQ/ab

5

Jomen va fan, tänk om Norrmännen hade vunnit... då hade det ju vart katastrof, nu förlorade vi i alla fall mot ett lag som var värda att vinna! Grattis finnjävlar! ICQ/ag

Buy the ticket, take the ride... - HST

6

Förvisso, det hade varit riktigt illa, värre än Salt Lake City.

Fast det är forfarande inte roligt, det blir någon slags hatkärlek när det handlar om Finland. Jag önskar dem all lycka, men inte mot Sverige ICQ/ae
Hade vi förlorat finalen med 6-1 mot Ryssland hade jag inte varit alls lika bitter ICQ/ae