1

Lång historia kort. Brabil vill ha betalt för en ny kortläsare dock så visar sig att den gamla inte var trasig. Nån som vet om dom har rätt att göra så. Ligger i strid med dom. Varför betala för nått som inte var trasigt.

Mvh Stoffe

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

2 Senaste redigerad av johan_l (2014-01-30 19:25:18)

Kortläsare? Vaddå, var väl kort korthistoria...

Har du bett dem byta är det nog bara betala, har de gjort fel i sin felsökning skulle jag stå på mig...

Är det en ny bil på garanti eller en gammal...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

3

Har ju nyckelkort. Bilen är en 06:a Renault. Dom trodde att de va kortläsaren. Dom bytte den o bilen går fof inte att starta. Prata me dom i tisdags o då hade dom bytt nån annan grej kommer inte ihåg va de va. Dom trodde då att de va den grejen som va trasig. Men icke bilen går fof inte att starta. Dom kan väl inte hålla på o testa sig fram o byta saker som jag sedan får betala.

Ragtop 60 No name

4

Vet dom inte vad ordet "felsökning" innebär?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

5

Jobbar själv som bilmekaniker sedan -96, du ska bara betala för skälig felsökningskostnad samt den defekta delen, låter som verkstaden ifråga saknar kompetens. ICQ/an

Om du däremot själv har felsökt och beställt ett byte av någon del är det på ditt ansvar, men eftersom det är verkstaden i detta fallet som byter fel delar så får dom så klart lägga delarna på hyllan  ICQ/af

Om dom fortfarande kräver dig på betalning för delar som är ok så anmäl det hela till KO, du kommer att få rätt eftersom det heter att kunden ska få nytta av arbetet  ICQ/ab

If one does not fail at times, then one has not challenged himself.

Early Bay 71a "Polisbussen",  Bubbla 61a,  Bubbla 62a ratlook R.I.P

6

Näe du Tomas de är tydligt de. Men tycker dom borde hitta rätt fel. Bilen har vart inne i två veckor nu. Börjar bli smått irriterad. Lr inte så lite heller.  ICQ/am

Ragtop 60 No name

7

Tack skåningen. Då har ja lite mer kött på benen. De roliga är att. Lr a de roliga o roliga, ja lämna in bilen på en auktoriserad  bilverkstad för att de skulle gå fort och ja skulle få bra service. 2 veckor kan ja inte kalla fort. Bra service? Nja efter en vecka efter att inte hört någonting från bra bil ringde ja o fråga om dom sålt min bil. Nej vi jobbar på den fick ja till svar. Jag bad dom ringa mig på måndag för att kolla läget. Dom har fof inte ringt upp. De är jag som får sitta o rings till dom istället.

Ragtop 60 No name

8

Renault... suck... det är väl iofs normalt att hela bilen borde bytas när den närmar sig 10 år... men då brukar man väl få några spänn av skroten... ICQ/ad

Franska bilar är ju lite eljest men vissa är ju småcoola
..

Nä allvarligt borde du kräva lite mer... är det "Volvo" som repar dessa?

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

9

Jo ja vet Renault. Nu ska den säljas haft alldeles för mycket trubbel med den. Prata me dom idag. Dom har beställt nya nycklar som dom får tidigast på onsdag. Jopp de är Volvo.

Ragtop 60 No name