1

Jag har kommit över en motor GE 018 662 9, och önskar ett "smakligt" recept
på trimmning, jag har tänkt att mina Weber 40 kan komma väl till pass men vad
tycker ni att anrättningen ska innehålla i övrigt? Det är tänkt att bli en "vardagsmiddag"... ICQ/ae

2

Vad är du ute efter, hur mycket får det kosta och i vilken bil ska motorn sitta ? Default/hmm
Vill du ha en motor som varvar lite så släng ur kamaxeln och de hydrauliska lyftarna. Topparna i GE motorn har små ventiler och stryper ner den på högre varv.
Utan toppfix och kambyte eldar du för kråkorna med 40:or ICQ/ab

Typ 3 gånger så bra ICQ/ab

3

Då kanske det är bättre att originalrenovera och sälja ... och sedan bygga på ett annat block  ICQ/ad

4 Senaste redigerad av Silverbug (2014-01-29 15:25:58)

Nja, typ 4 motorerna är rejälare och tål mycket stryk, men delarna är dyrare. Beror helt på vad du är ute efter ICQ/ab  .
För ett antal år sedan körde jag med en helt orginal GE motor i typ 1 med annan förgasare och hemgjort avgas. Kanske 80 hk vid max 4500 varv. Stark som en oxe direkt från tomgång och spann löst på grusväg från cirka 50km/h på fyran. ICQ/ab

Typ 3 gånger så bra ICQ/ab