1

Jag kollade på min LinkedIn sida och fick några förslag om människor som jag kanske känner till.
Några styck känner jag inte alls, men de flesta känner jag och är vänner på Facebook. LinkedIn tar alltså information från FB.
Men... nu den freakyga biten; en Belgisk kille som jag sålde en Typ3 till för 6 år sen och bara haft lite mejlkontakt med då, inget annat. Sedan dess inget mer.
Och även freakier en tjej från Schweiz som jag träffade för 19 år sen. Det var alltså innan internet. Hur kan LinkedIn kopplar mig till henne?????
Väldigt freaky hur folk kan spåra upp allt man har gjort i sitt liv, även långt innan internet. Big Brother? Kommunism? The allseeing eye?

Default/yikes  Default/yikes  Default/yikes  Default/yikes  Default/yikes

VW TYP1 1974 (1300S)       BMC 850 Pickup 1965       AUSTIN SE7EN  1959

Modern cars are nothing but visual pollution !

2

Kan det vara så att hon sökt info om dig? Och därför kom det upp

Galet par med motorintresse. T3  Dj Aut med förhöjt tak av reimosnitt Byggd 2003 med delar från äldre buss.

3

Vid registrering frågar linkedin ifall du tillåter att dess sökmotor kollar igenom vilka du haft mailkontakt med (i mitt fall gmail), sedan föreslår sökmotorn också kontaktförslag baserad på var du bott, var du pluggat, jobbat, gillat etc. Det är inte en hemlighet att linkedin samarbetar med tex. Youtube där dina sökningar lätt kan sammanfogas med en annan person med liknande smak/tillhörighet mm.

Denna filmsnutt förklarar ganska bra hur det fungerar och kom ihåg "betalar du inte för produkten, så är du produkten"

http://youtu.be/85mu9PLWCuI

Smart av företagen och reklam kommer i framtiden inte behövas på samma sett som vi idag är vana med. Men kom ihåg att ditt e-liv har ett värde och kan lätt missbrukas...

http://youtu.be/F7pYHN9iC9I

Ånglås är ett annat ord för glasspaus!
In America you drive on the parkway and park on the driveway...

4

Jag är inte med i LinkedIn och kommer aldrig bli det, helvete va trött jag blev på alla förfrågningar man fick en period... som inte personerna skickat ut heller  ICQ/am