1

Hej! Söker efter ett par spindlar till min 72a bay! Är 1971 och 1972 som är lika? 73 och har dom annat cc mått på ok hålen? Tack på förhand

2

Det har jag! Med sköldar och skivor (rostiga..) , inga ok dock men säljer helst allt i klump.

Skicka ett PM med lämpligt bud så kommer vi säkert överens. :-)

You´ll never know...

3

Ska du bygga droppspindlar, så kan du använda alla spindlar. Dock blir det snyggast och minst klumpigt om du använder trumbromsspindlar som bas att bygga på.

4

Har redan köpt av GB idag!så tack ändå helsings smedja?  ICQ/ab Jag märkte att  det inte spelar nån roll! Hade tänkt att ok hålen skulle passa! Men det kommer dom inte göra! Så lär göra ett nytt fäste! Sen är jag inne på att vända på kulbultarna! Det blir nog bra ändå! ICQ/ab

5

Använder du spindlarna som sitter på bussen, nu, så slipper du göra ett nytt okfäste. Spar okfästet ihop med axeltappen och fräs en plan yta bakom det. Så droppade jag mina.

Men som sagt, tänk igenom hur du ska sänka. Jag rekommenderar inte droppspindlar om man vill åka under 1.56 till dropplist. Framvagnsröret kommer väldigt nära backen då. Och det blir rejäla smällar då den slår i asfalten. Jag slog t o m igenom på E4:an i 110km/h. Det minns man än...

Men kör du i kombination med vända kulbultar, så kan det funka. Men då är det kanske mindre jobb att flytta upp framvagen 45mm och köra med originalspindlar/kulbultar. Jag tror Franke har sådana gavlar. Då använder du fortfarande original framvagnsinfästning.

6

Hänger inte riktigt med vad du menade nu demian Med okfästet!? ICQ/ab jo det blir också att flytta upp framvagnen! Under röret blir så jäkla nära backen som du säger! Såg att det fanns CAD filer på hebster gavlar här på forumet!som jag tänkte skära ut Frågan är ju om dom flyttar upp nåt?

7

Det finns kanske olika metoder då man droppar spindlar, men jag tog skivbromsspindeln och kapade bort kulbultsöronen från den. Sedan så fräste jag av hela baksidan så den blev plan. Sedan så tog jag en trumbromsspindel, kapade bort axeltappen, och svetsade sedan dit den andra spindeln istället, fast förskjuten vertikalt.

Det är svårt att förklara, man måste kanske ha en spindel att visa på. Jag ska byta däck med Leif nån dag. Jag kan ju visa då.

8

Ja tror jag förstår nu! Låter som det blir mindre jobb än vad jag har tänkt! Ja hör dej när det är dax!

9

Ja tror jag förstår nu! Låter som det blir mindre jobb än vad jag har tänkt! Ja hör dej när det är dax!

10

har nog en bild på min tråd på sänk spindlarna. har en jigg liggandes också i gömmorna. så allt blir exakt rakt och fint

11

maz1990 skrev:

har nog en bild på min tråd på sänk spindlarna. har en jigg liggandes också i gömmorna. så allt blir exakt rakt och fint

Kolla på din spindlar! Har du tagit två spindlar med vandra typ? Har du någon bild på jiggen?

12

Linus hur gåre me mina spindlar?? Ja snacka me Franke i helgen o framvagnen är på G.  ICQ/ab

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

13

kan ta en bild på jiggen inom kort. leguanen dom är på  g. lite mer fräsning sen kan man börja montera ICQ/ag

14 Senaste redigerad av leguanen (2014-01-25 11:04:03)

Härligt Linus!!

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

15

maz1990 skrev:

kan ta en bild på jiggen inom kort. leguanen dom är på  g. lite mer fräsning sen kan man börja montera ICQ/ag

Grymt