Har du kommit på vart du ska sätta den?
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Pearl White -64
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Nej det är lite beslutsångest, måste nog få sätta mig i bilen och "provmontera" den lite varstans innan jag bestämmer mig! 
Kamprapport från garaget där farsan varit snäll och hjälpt till!
Höger bakskärm visa sig vara riktigt dålig så nu är jag på jakt efter en bättre.
Men det var inte så farligt på motsvarande ställe på karossen faktiskt. Värmekammarna verkar vara i bra skick, sjukt efterlängtat att äntligen få lite värme i bruksfolkan! 

Lite tröttare här dock, nytt domkraftsfäste fanns på hyllan sen tidigare.
Kunde inte riktigt motstå denna mekaniska pärla

En stålomspunnen slang upp till ett sånt här fäste hade ju varit sjukt porrigt!

Får se om den hamnar i bilen eller på hyllan till framtida bruk, man vill ju helst ha matchande mätare så 
Kunde inte riktigt motstå denna mekaniska pärla
En stålomspunnen slang upp till ett sånt här fäste hade ju varit sjukt porrigt!
![]()
Får se om den hamnar i bilen eller på hyllan till framtida bruk, man vill ju helst ha matchande mätare så
Snygg! Du kan ju ha den vid motorn annars så kan du kolla trycket där. Inte bäst men ganska ballt! 
Snygg! Du kan ju ha den vid motorn annars så kan du kolla trycket där. Inte bäst men ganska ballt!
Det är fränt det med och med fördelen att om man skulle vilja kolla trycket på en annan motor går det snabbt och enkelt att låna över denna här, blir ju dessutom en förjäkla lång slang också om den ska till instrumentbrädan 
Leverans från upnorth, beställde en höger bakskärm också som tydligen inte fanns i lager och frakten för en skärm var nästan samma summa som skärmen så den ströks och jag letar vidare! #hemlängtan

Köpte min bakskärm från dalhems, 150kr i frakt! Kolla upp de 
Köpte min bakskärm från dalhems, 150kr i frakt! Kolla upp de
Tack för tipset! Har en begagnad på G nu dock
Idiotiskt att ha en så hög fraktkostnad som Upnorth har när det uppenbarligen finns mycket rimligare alternativ att erbjuda.
ett tips är att gå på begagnat. bedrövlig passform oftast på repro.
ett tips är att gå på begagnat. bedrövlig passform oftast på repro.
Original är ju alltid numero uno men följde ju med 2 repro så de ska lackeras och användas. Men som du säger verkar kvalitén skifta kraftigt, en del är nöjda och en del missnöjda med reproskärmar. Hoppas på lite tur och att de som jag har funkar fint 
Farsan har varit sjyst och börjat svetsa! 

"Nya" skärmen
Sån farsa skulle alla ha 
Sån farsa skulle alla ha
Ja han är bra!
Fast jag hoppas han spar lite åt mig så jag har nåt att stimulera abstinensen med när jag kommer hem!
Nu har han ju tydligen t om sparkat liv i maskinen och den ska tydligen låta och gå mycket fint.
vad gör man inte för junior 
snart sitter man på hemmet å då är det payback time, med punka på rollatorn som behöver fixas
Gubben har varit snäll och börjat hjälpa mig bredda bakfälgarna!
Blir 6" men jag skulle gärna vilja ha ut centrumet en liten bit men får se om det är möjligt på de här fälgbanorna, lämnar över det beslutet till chefen.
DHL har varit och levererat bakdäck också, dimensionerna blir 205/70 och 135/80 som kommer på måndag, mycket gummi!

Aah 205/70 ska ja också ha... fina grejer de!
Aah 205/70 ska ja också ha... fina grejer de!
Fläskigt och bra!
Nu har far varit framme med svetsen igen! 

Nya pärlvita kederlister
Och sådär blir resultatet av breddningen, nu är centrumet utflyttat så långt det går utan att det kommer ta i svärdet när allt är klart.
Framdäcken, 135/80 

Chefen (farsan) har varit i farten igen, nu är det bara hjulhuset/karossfästet som syns på bilden och torpedsvetsen fram kvar att svetsa. Sen är det väl dags att masa sig hemåt och dra sitt strå i stacken 

Sweet, känns som det kommer bli en bra VW sommar för Gävlefolket 
Sweet, känns som det kommer bli en bra VW sommar för Gävlefolket
Känns som det blir bättre och bättre för varje sommar som kommer, rolig och spännande utveckling! 
Det blir bra det där. Vart ni nöjda med passformen på reprobakskärmarna?
Hoppas du behåller den pärlvit - en favoritfärg för mig.
/ P
Det blir bra det där. Vart ni nöjda med passformen på reprobakskärmarna?
Hoppas du behåller den pärlvit - en favoritfärg för mig./ P
Har inte kollat på dem själv mer än på bild men enligt farsan ska de vara okej, återstår att se när man ska montera lyktor och så om det behövs ändras något.
Den förblir pärlvit, gillar verkligen kulören jag med. Dessutom lyxade jag ju till det med pärlvita kederlister så tänkte löpa linan ut och köpa ett par sandbeiga fotstegsmattor också 
bakskärmen ser ut att passa riktigt bra, har iofs inte kunna kolla mot fotstegen men det ska väl inte bli några problem
VW sommaren blir säkert bra, om jag nu får tid att göra klart en egen bil också så blir det ännu bättre
Får blir en speed renovering av fastbacken bara det blir plats i garaget 
Snyggt med mycket gummi!
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Pearl White -64
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.