Tack för era kommentarer.
Lite historia om bilen.
Det var en del dokumentation med den vid köpet så vad jag vet är att bilen levt ett liv i Norrköping, sedan i Stockholm en längre tid. Här är en liten artikel från den tiden från VWHK. Vet dock inte när, tror det är i slutet av 70 talet/början av 80.
Försökte nå damen i fråga när jag köpte bilen 2010 men hon hade gått bort.

Under 90 talet sågs den i VW kretsar. Tobias skickade en film från Gärdet där bilen fanns med. -99 hamnade den i Småland där den blev stående i 10 år tills jag kunde köpa lös den. Då hade den stått i kallgarage under de åren och dragit på sig en del. Men jag slog ändå till på detta objekt då det var relativt lite rost och bilen var komplett, körbar och med original inredning, motor+låda.
Väl hemma efter en avspolning började planerna smidas. Då inredningen ändå var relativt hel, solblekt javisst men intakt. Så jag valde att köra på linjen att behålla bilen så mycket som möjligt som den var, men uppdatera den med nytt chassi, motor och låda plus lite features.


Ska kika igenom lite byggbilder och försöka lägga upp några eftersom.
Avslutningsvis ett hopp till nutid angående Ghian.
http://www.volksworld.com/blog/1959-low … t-of-2013/